Jak przenieść biznes do internetu krok po kroku?

poniedziałek, 4.1.2021 15:27 1119

W ostatnim czasie regularnie zaczęły się pojawiać artykuły na temat tego, jak można w bezpieczny sposób przenieść swój biznes do Internetu. Agencje marketingowe uruchomiły nawet dodatkowe wsparcie dla tych, którzy w e-commerce stawiają pierwsze kroki, chcąc zaistnieć w Internecie. Mimo wszystko jednak, ktoś, kto nigdy nie miał do czynienia z e-commerce może czuć się zagubiony, na każdym kroku napotykając przeszkodę. Przeniesienie biznesu, prowadzonego dotąd stacjonarnie czy tylko lokalnie wymaga wielu ważnych decyzji, istotnych działań oraz zmusza do poniesienia kosztów z tym związanych. Jak odnaleźć się w świecie e-cmmerce? Jak skutecznie zarabiać w Internecie? Jak stworzyć sklep internetowy, który będzie miał szansę odnieść sukces? Podpowiadamy. 

Jak wybrać nazwę domeny? 

Niedoświadczonym może wydać się kuszące wybranie nazwy takiej jak np. taniebuty.pl czy modnaodziez.pl. Na dłuższą metę jednak nazwa ta może utrudniać komunikację z klientem i budowanie świadomości marki. Co więcej, warto mieć świadomość, że o wysokie pozycje na tego typu frazy konkuruje wiele firm, więc bardzo trudne może okazać się w tym przypadku pozycjonowanie na frazy brandowe. Warto również mieć świadomość tego, że nazwa domeny sama w sobie nie wpływa na proces pozycjonowania. Ważna jest bowiem historia domeny i wiele innych, istotnych kwestii. Warto więc skupić się głównie na tym, by nazwa domeny bezpośrednio nawiązywała do nazwy firmy lub łączyła się z nią.  

Firmowy adres mailowy – czy jest konieczny? 

Bez wątpienia adres mailowy powiązany z firmą to konieczność w dzisiejszych czasach. Często mamy już do wyboru podstawowy pakiet powiązany z prostym kontem e-mail, przeznaczony do użytku przez osoby prywatne oraz mikro przedsiębiorców oraz rozszerzony dla małych i średnich firm. Wraz z upływem czasu ocenisz, czy jeden mail będzie wystarczający. Często przydadzą się także maile “współpraca”, “marketing”, czy “administracja”, dzięki którym nie będziesz musiał martwić się, czego konkretnie dotyczy dana wiadomość. Warto zwrócić także uwagę na to, by już na wstępie przydzielić firmowe maile współpracownikom, którzy będą koordynować konkretne działania i pełnić dane obowiązki. Wówczas zapewnić sobie spokój, a klientom szybką możliwość uzyskania odpowiedzi na zadane przez nich pytanie.  

Działalność w Internecie daje wiele możliwości rozwijania biznesu. Warto jednak czasami skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy e-commerce znają od podszewki. Agencja e-commerce pozwoli Ci skupić się na swoich działaniach, dając świetne efekty, zarówno w pozycjach w wynikach wyszukiwania, jak również w kwestii przychodów. Kompleksowe działania pozwolą nie martwić się o to, czym na co dzień i tak się nie zajmujesz. Instytucje, takie właśnie jak agencje e-commerce mają dostęp do najwyższej jakości oprogramowania, takiego jak shopify czy vue js development, dzięki czemu ich działania są niezwykle skuteczne, a Ty od razu możesz zobaczyć ich efekty!