Wysokopodłogowe autobusy zniknęły z Wrocławia!
Z ulic Wrocławia zniknęły w poniedziałek ostatnie autobusy wysokopodłogowe. Oznacza to, że wszystkie kursy autobusowe komunikacji miejskiej obsługiwane przez MPK Wrocław są przystosowane dla pasażerów o szczególnych potrzebach.
- Mówiąc o takich pasażerach, mamy na myśli nie tylko osoby niepełnosprawne, ale też starsze, czy opiekunów z dziećmi w wózkach. Od dzisiaj, wybierając podróż linią autobusową komunikacji miejskiej, nie będą oni musieli sprawdzać, czy przy godzinie odjazdu na rozkładzie widnieje symbol "N". Wszystkie kursy autobusowe są "N" – czyli niskopodłogowe - tłumaczy Agnieszka Korzeniowska z wrocławskiego MPK.
Ostatnie wysokopodłogowe autobusy, które zniknęły z wrocławskich ulic to 14 sztuk pojazdów m-ki Volvo B10M. Firma Michalczewski – podwykonawca MPK objął właśnie obsługę ostatnich z przejmowanych systematycznie od czerwca osiemnastu linii. Od soboty autobusy podwykonawcy obsługują linie 112, 113, 612 oraz 128, 409 w dni wolne i weekendy. CZYTAJ: Zmiany w kursowaniu 10 linii autobusowych. Sprawdź!
- Przejęcie przez wykonawcę wszystkich zaplanowanych linii kończy etap wymiany 126 autobusów, który MPK przeprowadziło w niespełna dwa lata. Najpierw spółka wydzierżawiła 57 niepodpodłogowych i klimatyzowanych solarisów, a następnie zawarła umowę z podwykonawcą na obsługę wytypowanych linii, której warunkiem było dostarczenie nowych pojazdów marki MAN i solaris urbino alpino - wylicza Korzeniowska.
20 października Wrocław będzie żegnał pierwszy wysokopodłogowy autobusu marki Volvo, który trafił do MPK w 1996 roku (numer boczny 8008). Będą go prowadzić kierowcy, którzy ten autobus odbierali z fabryki i przez wiele lat nim jeździli. Witali go w szeregach MPK i teraz po 19 latach eksploatacji i 1 100 tys. przejechanych kilometrów pożegnają.
Przeczytaj komentarze (3)
Komentarze (3)