Litery 3D - co warto wiedzieć na ich temat?

czwartek, 17.11.2022 11:24 111

Litery 3D to z całą pewnością jeden z bardziej przyciągających uwagę potencjalnych odbiorców rodzajów reklamy zewnętrznej. Litery takie mogą posłużyć do tworzenia wyjątkowo atrakcyjnych w formie napisów, często w bardzo dużym formacie. Oprócz roli czysto informacyjnej litery takie pełnią również funkcję dekoracyjną.

Litery 3D w Warszawie – podstawowe informacje

Litery 3D to wykonane z różnych materiałów i według różnych krojów litery, które układać można w dłuższe teksty. Te z kolei umieszcza się najczęściej na zewnętrznych elewacjach budynków. Dla celów dekoracyjnych czasem używa się ich również we wnętrzach. Napisy tego rodzaju mogą składać się nie tylko z liter, ale też być uzupełnione na przykład stylizowanym logo przedsiębiorstwa, czy innymi, prostymi formami graficznymi. Wykonuje się je zazwyczaj w dużym formacie – ich podstawowym zadaniem jest zwracanie uwagi na dany budynek, jako na siedzibę określonej firmy.

Duży format i lokalizacja na zewnątrz budynku wymagają użycia w produkcji liter określonych materiałów – odpornych na uszkodzenia mechaniczne i czynniki pogodowe. Wszystkie elementy trójwymiarowego napisu - od kroju poszczególnych liter, do geometrii całej reklamy – projektuje się całkowicie od podstaw. Litery trójwymiarowe dostępne są w kilku najważniejszych rodzajach, które cechują się różnymi właściwościami i najlepiej sprawdzają się w różnych sytuacjach.

Zastosowanie liter 3D

Po pierwsze litery trójwymiarowe pełnią funkcję informacyjną. Duży napis, albo logo przedsiębiorstwa umieszczone w widocznym miejscu na zewnętrznej elewacji budynku jest elementem, który bardzo łatwo pozwala na zlokalizowanie siedziby firmy. To bardzo ważne zwłaszcza w dużych miastach, w których zagęszczenie budownictwa jest spore, a odnalezienie właściwego adresu nie zawsze jest łatwe. Wielkość takich napisów zazwyczaj dobierana jest w taki sposób, aby mogły być one łatwo dostrzeżone przez osoby przejeżdżające samochodem okolicznymi ulicami. Oprócz tego litery 3D służą jako reklama zewnętrzna. Estetycznie wykonany i efektowny tekst z całą pewnością skutecznie przyciągnie uwagę wszystkich osób, które znajdą się w okolicy. W dzisiejszych czasach, w których obserwujemy duży szum informacyjny, umiejętność wykonywania napisów w taki sposób, by były one zauważane pośród wielu innych, jest prawdziwą sztuką i cenioną umiejętnością.

Najważniejsze rodzaje liter 3D

Litery i teksty 3D dzieli się na kilka zasadniczych rodzajów. Każda litera może być na przykład wykonana i umieszczona na elewacji osobno. Dzięki temu można wykonać nawet największe napisy. Cały napis może być też wraz z towarzyszącą mu grafiką umieszczony na specjalnej podstawie, która dopiero umieszczana jest we właściwym miejscu. Zaletą takiego rozwiązania jest możliwość stworzenia grafiki o dużej złożoności. Coraz częściej sięga się również po litery podświetlane, które doskonale widoczne będą zarówno w ciągu dnia, jak i w nocy. Litery wykonuje się z kilku rodzajów materiałów. Najpopularniejsze z nich to: styrodur, PVC, pleksi i aluminium. Często używa się również materiałów kompozytowych, wykonanych na przykład z dwóch warstw aluminiowej blachy, pomiędzy którymi znajduje się gruba warstwa styroduru. Dzięki takiej konstrukcji litery są lekkie, ale jednocześnie bardzo odporne na uszkodzenia.

Jak dobrać właściwie litery 3D?

Dobranie właściwych do własnych potrzeb liter trójwymiarowych nie zawsze jest łatwe. Na szczęście pod względem takim, jak litery 3D Warszawa ma całkiem sporo do zaoferowania. W pierwszej kolejności trzeba wykonać projekt. Kształt i kolorystyka tekstu powinny w jakiś sposób korespondować z charakterem przedsiębiorstwa. Nie mogą też w żaden sposób z nim kolidować. Wybór najwłaściwszego materiału, z którego wykonane będą litery i metody ich wykonania, uzależniony powinien być od lokalizacji i charakteru elewacji na budynku, na którym docelowo znajdzie się napis. Dlatego też całość pracy najlepiej jest powierzyć specjalistom.

Artykuł powstał przy współpracy z AnyShape.pl - producentem reklamy zewnętrznej, wizualnej i świetlnej w Warszawie.