Modernizacja trasy Wrocław-Jelenia Góra, a w przyszłości pendolino?

wtorek, 1.9.2015 10:15 4918 2

Prawie 60 mln zł przeznaczyła PLK w 2015 r. na poprawę trasy Wrocław – Jelenia Góra. Zmodernizowane zostały perony m.in. w Piechowicach i Wojanowie. Jeszcze w tym roku pasażerowie skorzystają z odnowionej stacji w Jeleniej Górze. Trwa modernizacja peronów i przejścia podziemnego, będą windy i nowy system informacji stacja będzie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.

- W trakcie prowadzonych prac stacja zapewnia stałą obsługę pasażerów z peronów 1 i 2 oraz kursowanie pociągów zgodnie z rozkładem. Wykonawca prowadzi prace na peronach 3 i 4. Zdjęto już ich starą nawierzchnię i przygotowywane są konstrukcje nowych peronów, które będą wyższe, co ułatwi pasażerom dostęp do pociągów. Odnawiane są także wiaty. Ich metalowe konstrukcje zostaną oczyszczone i zakonserwowane. Równocześnie wymieniane są tory. Wykonawca kontynuuje też przebudowę przejścia podziemnego pomiędzy peronami. Osobom niepełnosprawnym  dostęp do peronów ułatwią trzy windy. Podstawowe prace na stacji Jelenia Góra zakończą się jeszcze w tym roku. Koszt to blisko 24 mln zł - informuje Mirosław Siemieniec z PKP PLK.

W pierwszym półroczu 2015 r. PLK zakończyła prace za 10 mln zł związane z poprawą obsługi podróżnych na stacjach Jelenia Góra Zachodnia i Piechowice. Za 20 mln zł zmodernizowano również linię między Jelenią Górą a Wojanowem – na trasie do Wrocławia. Stacja Wojanów zyskała nowy peron i urządzenia dynamicznej informacji podróżnych. Efektem prac jest też likwidacja ograniczeń prędkości pociągów. Poza torami zrewitalizowane zostały wiadukt oraz dwa mosty i przejazdy kolejowe.

W sierpniu PLK podpisała umowę na modernizację kolejnego odcinka na trasie Wrocław – Jelenia Góra. ETF Polska sp. z o.o. za 51 mln zł zmodernizuje tory pomiędzy stacjami Marciszów i Janowice Wielkie. 

Kompleksowym efektem kilkuletnich prac na linii z Wrocławia do Jeleniej Góry jest krótszy o blisko 1,5 godz. czas przejazdu (w porównaniu do 2010 r.). Dzięki nowej infrastrukturze, na popularnej trasie do Kotliny Jeleniogórskiej pojawiają się nowoczesne składy przewoźników regionalnych i dalekobieżnych. 

- Efekty prac modernizacyjnych linii do Jeleniej Góry doceniają przewoźnicy, wprowadzając nowoczesny tabor. Od nowego rocznego rozkładu jazdy pociągów - tj. od 13 XII 2015 r. - przewidziane jest wprowadzenie na linię z Wrocławia do Jeleniej Góry m.in. jednej pary pociągów pendolino, które kursowałyby w relacji Jelenia Góra – Warszawa przez Wrocław, Opole i Częstochowę - dodaje Siemieniec.

 

Przeczytaj komentarze (2)

Komentarze (2)

Odpowiadasz na komentarz:
ale się uśmiałem
czwartek, 01.01.1970 01:00
bzdura linia do jeleniej góry nie będzie obsługiwana przez pendolino ponieważ jej położęnie geograficzne liczne łuki oraz nachylenie wyklucza ekonomiczne podstawy do wprowadzania pociągów typu pendolino
ale się uśmiałem czwartek, 03.09.2015 08:45
bzdura linia do jeleniej góry nie będzie obsługiwana przez pendolino ponieważ jej położęnie geograficzne liczne łuki oraz nachylenie wyklucza ekonomiczne podstawy do wprowadzania pociągów typu pendolino
lódwik wtorek, 01.09.2015 10:56
mam nadzieję że w Jaworzynie będzie miało przystanek to pendolino