Czytelnik Doba.pl o zwiększeniu kursowania linii nr 2 przez dzierżoniowskie osiedla
Zapraszamy do zapoznania się z Listem Czytelnika Doba.pl i oświadczeniem Urzędu Miasta Dzierżoniowa.
List Czytelnika Doba.pl
Dzień dobry.
W ostatnim czasie powiat dzierżoniowski, miasto i gmina Dzierżoniów, chwaliły się, iż stare autobusy komunikacji miejskiej w niedalekiej przyszłości zostaną zamienione na nowe, prosto z czeskiej fabryki. Trwają prace przy budowie Centrum Przesiadkowego.
Mam jednak wrażenie, że trochę zapomniano o dobrym skomunikowaniu północnych i północno-zachodnich osiedli Dzierżoniowa z resztą miasta. Największe osiedla mieszkaniowe: Różane (bloki z wielkiej płyty) oraz Zielone (domków jednorodzinnych) mają do dyspozycji jedynie dwie linie autobusowe, w tym jedną miejską i jedną międzymiastową. Po drodze jest jeszcze osiedle Młodych, na którym cały czas budowane są nowe domy, ulica Wrocławska oraz przyległe do niej osiedle domków jednorodzinnych, planuje się budowę domów przy ulicy Kamiennej, budowany jest blok na osiedlu Różanym, jak grzyby po deszczu wyrastają domy między osiedlem Tęczowym a Zielonym. Na tym terenie mieszka kilkanaście tysięcy mieszkańców Dzierżoniowa. Wszystkie te rejony tracą kontakt z resztą miasta po godzinie 19 w dni robocze, po godzinie 15 w soboty, a w niedzielę dostępnych jest tylko 5 kursów między 13 a 17. Czy jest szansa, by zwiększyć liczbę kursów na Osiedle Zielone przez Osiedle Różane linii nr 2 w związku z nadchodzącymi zmianami w komunikacji miejskiej? Lub stworzenie kilku wjazdów kieszeniowych na te osiedla, jak kiedyś linia nr 45, której kilkanaście kursów jeździło przez Osiedle Różane do Rynku. Jeżeli nie byłoby to możliwe, proszę o uzasadnienie.
Władze Dzierżoniowa niejednokrotnie chwalą się, że są chętnie nastawieni na kontakt z mieszkańcami miasta i słuchają ich opinii. Proszę wziąć wyżej wymienione sugestie pod uwagę.
Mieszkaniec Dzierżoniowa i jednocześnie stały pasażer komunikacji miejskiej
Oświadczenie Urzędu Miasta Dzierżoniowa
Przekazane przez pasażera sugestie trafiły do Wydziału Inżynierii Miejskiej i zostaną wzięte pod uwagę przy najbliższych zmianach rozkładów jazdy. Takie zmiany i modyfikacje kursów autobusów planowane są po zakończeniu budowy zintegrowanego centrum przesiadkowego, która wymusza kilkukrotne zmiany czasowej organizacji ruchu w tamtym rejonie w okresie trwania inwestycji. Zakończenie zadania przewidziane jest na sierpień 2018 r.
Komentarze (23)