Tuż po wakacjach pierwszy pociąg na linii kolejowej Bielawa – Dzierżoniów! [WIDEO Z LOTU PTAKA]
Pod koniec ubiegłego roku Samorząd Województwa Dolnośląskiego przejął linię kolejową nr 341 Bielawa Zachodnia – Dzierżoniów. W ciągu niespełna 100 dni przeprowadził przetarg i wyłonił wykonawców rewitalizacji tego połączenia kolejowego. Dziś podpisano umowę z wykonawcą tych prac. W spotkaniu uczestniczył marszałek Cezary Przybylski oraz Michał Dworczyk, Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Linia kolejowa nr 341 Bielawa Zachodnia – Dzierżoniów to pierwszy z 22 odcinków tras, nad którymi pieczę przejmie samorząd województwa. Dzięki temu, pociągi wrócą do Bielawy po prawie 40 latach. Rewitalizacja tej linii została podzielona na dwa zadania.
Pierwsze dotyczy budowy urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na czterech przejazdach kolejowych. W ramach tego zadania wpłynęło 10 ofert, a najkorzystniejsza okazała się ta wrocławskiej firmy PROTEL na sumę ok. 2,5 mln zł netto.
Drugie z zadań dotyczy kompleksowej rewitalizacji linii wraz z modernizacją 3 peronów/stacji – Bielawa Wschód, Zachód i budowy stacji Bielawa Centralna. W ramach zadania do Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei wpłynęło 8 ofert, a wybrana została oferta firmy INFRAKOL z Jawora opiewająca na kwotę 9 mln zł netto.
- Przejmowanie i reaktywacja nieczynnych linii kolejowych to jeden z elementów strategii rozwoju transportu w naszym regionie. Przejmiemy od PKP ponad 20 odcinków linii kolejowych. W sumie to ponad 400 km torów, które w dużej części rozszerzą system komunikacji na Dolnym Śląsku. Mieszkańcy zyskają nowe połączenia do pracy, szkoły czy do miejsc wypoczynku, a turyści łatwiejszy dojazd do wielu turystycznych atrakcji w naszym regionie – wyjaśnia marszałek Cezary Przybylski.
Ważne daty:
• 14 grudnia 2018 - przejecie linii od strony rządowej (PKP)
• 21 stycznia 2019 - ogłoszenie przetargu na rewitalizację
• 20 lutego 2019 - otwarcie ofert
• 18 marca 2019 - rozstrzygniecie przetargu
• 31 sierpnia 2019 - planowane zakończenie rewitalizacji.
Pozyskana od PKP linia będzie stanowiła przedłużenie relacji pociągów z Wrocławia do Dzierżoniowa. Kursy zostaną przedłużone do Bielawy Zachodniej. Czas podróży do Wrocławia wyniesie ok. 85 minut, a inwestorem i zarządcą linii będzie DSDiK. Dzięki współpracy samorządu województwa i rządu wykluczenie transportowe na Dolnym Śląsku będzie dotyczyło około 100 tys. osób mniej w skali całego Dolnego Śląska.
UMWD
Przeczytaj komentarze (160)
Komentarze (160)
i beznadziejne położenie potencjalnych stacji kolejowych. Zastanawiam się kto niby miałby
korzysztać z połączenia Bielawa - Dzierżoniów? Chyba tylko sadomasochista. Nawet za komuny ludzie jeździli do Dzierżoniowa autobusami a teraz niby wszyscy rzucą się pociąg, to
jest paranoja i wyrzycanie pieniędzy z naszych podatków. Max 10 lat dotacji i linia padnie tak jak to już raz miało miejsce.
8,5 Legnica 10 zł.Tylko jeździć.!
państwie polin gdzie panuje "społeczna gospodarka rynkowa" a dług rośnie.
Co tu robi wysłannik nadpresesa Pana od spraw "wyklętych" ?
Uwielbiam jeździć pociągami i jak będzie jeździł do Wrocławia to rewelacja.
Dzierżoniów Dzierżoniów-Bielawa ale wypas szkoda że nie będzie połączenia do Wałbrzycha
Hochwander: Właśnie po co?
Ryszard: Otóż to, nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy, to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji – który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu, i co się wtedy zrobi?
Hochwander: Protokół zniszczenia.
tGk&t=135s