[LIST CZYTELNICZKI] Głuchy telefon w jednej ze świdnickich przychodni

czwartek, 28.1.2016 12:24 13865 17

- W tej przychodni to jakaś paranoja z tym odbieraniem telefonów. Za każdym razem kiedy próbuje umówić dziecko na wizytę, muszę cały dzień dzwonić a i to nie gwarantuje sukcesu. Wiem też, że żadne skargi nie pomagają. Skoro panie recepcjonistki się nie wyrabiają, to może warto kogoś zatrudnić dodatkowo? - pyta nasza Czytelniczka pani Justyna  (nazwisko do wiadomości redakcji).

Jak się okazuje problem ten jest w wypadku przychodni przy ulicy Gdyńskiej dosyć powszechny. Czy koszmar pacjentów kiedyś się skończy? Telefoniczne umówienie się na wizytę jest prawie niemożliwe. Numer albo jest zajęty, albo nikt nie podnosi słuchawki.

- Pewnego dnia moja koleżanka straciła cierpliwość, a że mieszka niedaleko, postanowiła dzwonić i przejść się na piechotę do przychodni. Trzymając cały czas wybierającą numer komórkę, podeszła do lady. Telefon dzwonił, a panie w tym czasie zajmowały się plotkowaniem. Żadna z nich nie zareagowała, ani nie podniosła się, aby telefon w końcu odebrać. No to jest skandal - pisze na portalu społecznościowym jedna z mieszkanek Świdnicy.

W podobnym tonie do tego wypowiada się kilkanaście osób. Dlaczego zatem rejestracja telefoniczna to fikcja? Kilka dni temu próbowaliśmy dodzwonić się do ośrodka przez kilka godzin, niestety bezskutecznie. 

Co można w tej sytuacji zrobić? Wyjść jest kilka.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami pacjent ma prawo zarejestrować się do lekarza: osobiście, telefonicznie, za pośrednictwem osób trzecich oraz jeśli jest to możliwe, również drogą elektroniczną dowolnie wybranego dnia, w godzinach pracy rejestracji. 

- Nie powinno dochodzić to takich sytuacji wcale. Pacjent ma możliwość w takim wypadku złożyć pisemna skargę do kierownika przychodni, lub poinformować NFZ o takich działaniach pod numerem telefon 71/79 79 134. My postaramy się wyjaśnić całą sytuację telefonicznie, a jeśli to nic nie da wyślemy odpowiednie pismo - tłumaczy Joanna Mierzwińska, rzecznik prasowy dolnośląskiego NFZ.

Tydzień temu wysłaliśmy prośbę o komentarz do prezesa zarządu, dyrektora ds. medycznych oraz dyrektora administracyjnego. Niestety żadnej odpowiedzi na zadane pytania do dnia publikacji tekstu nie otrzymaliśmy.

Przeczytaj komentarze (17)

Komentarze (17)

Odpowiadasz na komentarz:
Pacjentka
czwartek, 01.01.1970 01:00
ESKULAP w Świdnicy to chyba najgorzej zorganizowana jedna jednostka NPZOZ. Dotyczy to nie tylko rejestracji, ale całej organizacji w ZOZ-ie. Odpowiedzialna za taki stan jest DYREKCJA i pracownicy, którym się wydaje, że nikt ich nigdy nie zwolni. Choć kilka miłych słów należy się Paniom z Rehabilitacji- prawdziwa uprzejmość i profesjonalizm. Niestety nie nadrobią złej opinii o ESKULAPIE. Dużo się o tym mówi na osiedlu.Poniżej podam tylko 2 ostatnie przykłady z osobistego doświadczenia: 1. Mama 85 lat chora na serce, nie chodzi potrzebuje pilnie przedłużenia stale branych leków z kartoteki chorobowej. Ja pracuję w innej miejscowości. Teraz mogą to zrobić nawet uprawnione Panie pielęgniarki .Mówiono mi, że można zadzwonić i odebrać receptę w rejestracji tego samego dnia. ZAPOMNIJCIE: Rejestratorka zażądała ode mnie wypełnienia specjalnego formularza i oddania go osobiście w rejestracji.Oświadczyła również,że mają czas 7 dni na jego realizację. Siedem razy pytałam o jej godność. Była na tyle nieuprzejma (delikatnie mówiąc,) że każdorazowo udawała,nie słyszy. 2. Miałam wypadek samochodowy-dachowanie. Po obowiązkowej wizycie u lek.ogólnego dostałam skierowanie do neurologa i ortopedy. Pierwszy z terminem wizyty za 5 miesięcy, drugi za trzy. Ortopeda mimo ( pominę nazwisko ) mimo,ze skarżyłam się na poważne bóle kręgosłupa i pleców oraz ręki- zbadał mi tylko rękę i odmówił zbadania reszty bo .... Pan dr. ogólny nie wpisał drugiego kodu na skierowaniu. ABSURD : Na nic nie zdały się prośby z argumentami, że " nie przyszedł do niego łokieć, tylko pacjent ani powoływanie się na przysięgę Hipokratesa. Nie zbada i już - !!!.Miał przyjmować od 8-mej do 12-tej. Wyszedł przy mnie o 10-tej. Trzeba znowu się zarejestrować do lekarza ogólnego - pobrać skierowanie , zarejestrować się do niego i za trzy miesiące wypisze mi skierowanie na prześwietlenie kręgosłupa , a za następne trzy jak przyjdę z wynikiem, to rozpoczniemy leczenie. ABSURDEM jest fakt ,że tam idą ludzie z cierpieniem i bólem, że brakuje nam lekarzy , a ten ośrodek zdrowia robi wszystko, by ta sama osoba z tym samym schorzeniem zawracała im i osobom w recepcji głowę wielokrotnie częściej i dłużej niż to potrzebne ( w moim przypadku 5 razy tyle czasu : w tym 2*lek. ogólny, 3* ortopeda, 5* rejestracja ).Czy przez to nie wydłużają się kolejki dwu lub trzy razy ? Czy nie jest to marnowanie naszych pieniędzy i naszego zdrowia ? Temu NP ZOZ potrzeba nie więcej lekarzy, ale dyrekcji, która zorganizuje to porządnie. No i może kilka zwolnień z pracy, by przypomnieć, że to ONI są tam dla pacjenta, a nie odwrotnie.
Ania czwartek, 28.01.2016 18:20
Przychodnia ul. Zamenhofa w Świdnicy również.
Pacjetkaeskulapa wtorek, 17.03.2020 09:10
W Eskulapie to samo, dzisiaj miałam odebrać receptę przychodniazamknietato o...
Pacjentka poniedziałek, 04.12.2017 11:20
ESKULAP w Świdnicy to chyba najgorzej zorganizowana jedna jednostka NPZOZ. Dotyczy to nie tylko rejestracji, ale całej organizacji w ZOZ-ie. Odpowiedzialna za taki stan jest DYREKCJA i pracownicy, którym się wydaje, że nikt ich nigdy nie zwolni. Choć kilka miłych słów należy się Paniom z Rehabilitacji- prawdziwa uprzejmość i profesjonalizm. Niestety nie nadrobią złej opinii o ESKULAPIE. Dużo się o tym mówi na osiedlu.Poniżej podam tylko 2 ostatnie przykłady z osobistego doświadczenia: 1. Mama 85 lat chora na serce, nie chodzi potrzebuje pilnie przedłużenia stale branych leków z kartoteki chorobowej. Ja pracuję w innej miejscowości. Teraz mogą to zrobić nawet uprawnione Panie pielęgniarki .Mówiono mi, że można zadzwonić i odebrać receptę w rejestracji tego samego dnia. ZAPOMNIJCIE: Rejestratorka zażądała ode mnie wypełnienia specjalnego formularza i oddania go osobiście w rejestracji.Oświadczyła również,że mają czas 7 dni na jego realizację. Siedem razy pytałam o jej godność. Była na tyle nieuprzejma (delikatnie mówiąc,) że każdorazowo udawała,nie słyszy. 2. Miałam wypadek samochodowy-dachowanie. Po obowiązkowej wizycie u lek.ogólnego dostałam skierowanie do neurologa i ortopedy. Pierwszy z terminem wizyty za 5 miesięcy, drugi za trzy. Ortopeda mimo ( pominę nazwisko ) mimo,ze skarżyłam się na poważne bóle kręgosłupa i pleców oraz ręki- zbadał mi tylko rękę i odmówił zbadania reszty bo .... Pan dr. ogólny nie wpisał drugiego kodu na skierowaniu. ABSURD : Na nic nie zdały się prośby z argumentami, że " nie przyszedł do niego łokieć, tylko pacjent ani powoływanie się na przysięgę Hipokratesa. Nie zbada i już - !!!.Miał przyjmować od 8-mej do 12-tej. Wyszedł przy mnie o 10-tej. Trzeba znowu się zarejestrować do lekarza ogólnego - pobrać skierowanie , zarejestrować się do niego i za trzy miesiące wypisze mi skierowanie na prześwietlenie kręgosłupa , a za następne trzy jak przyjdę z wynikiem, to rozpoczniemy leczenie. ABSURDEM jest fakt ,że tam idą ludzie z cierpieniem i bólem, że brakuje nam lekarzy , a ten ośrodek zdrowia robi wszystko, by ta sama osoba z tym samym schorzeniem zawracała im i osobom w recepcji głowę wielokrotnie częściej i dłużej niż to potrzebne ( w moim przypadku 5 razy tyle czasu : w tym 2*lek. ogólny, 3* ortopeda, 5* rejestracja ).Czy przez to nie wydłużają się kolejki dwu lub trzy razy ? Czy nie jest to marnowanie naszych pieniędzy i naszego zdrowia ? Temu NP ZOZ potrzeba nie więcej lekarzy, ale dyrekcji, która zorganizuje to porządnie. No i może kilka zwolnień z pracy, by przypomnieć, że to ONI są tam dla pacjenta, a nie odwrotnie.
piątek, 05.02.2016 19:56
Z poniedziałku na wtorek nie rejestrują trzeba wstać o szóstej...
Radek piątek, 29.01.2016 08:59
W Eskulapie to samo. Tam ewidentnie panuje przerost formy nad
Mieszkanka scy piątek, 29.01.2016 06:53
Ja również mam problem z nawiązaniem kontaktu z przychodnia medyk...
Pacjent piątek, 29.01.2016 08:34
Naleze do tej przychodni kilka lat, zawsze rejestruje się telefonicznie....
piątek, 29.01.2016 08:54
Szczęściarz..hehehe
Pacjentka piątek, 29.01.2016 11:06
Tak, od 7.30 można dzwonić i do 12 po kilkanascie...
Sebastian czwartek, 28.01.2016 22:35
Potwierdzam na ul. Zamenhofa w Przychodni jak odbierał telefony mężczyzna...
Pacjentka czwartek, 28.01.2016 21:45
Ależ tam jest kilka pań, czasami i trzy. Jednego dnia...
czwartek, 28.01.2016 17:15
Ciekawe jak panie zareagowały kiedy podeszła do nich z komórką...
Grey czwartek, 28.01.2016 16:41
Identyczna sytuacja jest w przychodni Ars Medica na ul. Konopnickiej.
czwartek, 28.01.2016 16:08
Tez tak miałam ale ale kiedy zniecierpliwiona przyszłam osobiście to...
czwartek, 28.01.2016 16:13
No to powinny być dwie recepcjonistki. I sprawa załatwiona.
czwartek, 28.01.2016 13:19
Dokładnie tak jest jak napisali
kasia czwartek, 28.01.2016 12:34
ale na Piaskowej Gorze jest tak samo ,jedno razu probowalam...