Segregacja odpadów w zasobach SM w Bielawie [WIDEO]

czwartek, 30.1.2020 02:00 36282 69

Od początku roku w Polsce trwa "rewolucja śmieciowa". Nie ma już możliwości nie segregowania śmieci, a ponadto pojawiły się pojemniki na bio odpady. Pierwsze kontrole też  już za nami. Na razie nie pojawiły się kary, ale na pewno będą z czasem nakładane. Więcej szczegółów w materiale filmowym.

Przeczytaj komentarze (69)

Komentarze (68)

sobota, 01.02.2020 22:56
Proponuję żeby ten człowiek z filmu porządkował i pilnował śmietników, widać że ma gadane niech zostanie komendantem straży spółdzielczej. Nadzór nad śmietnikami 24h i będzie porządek. Kto za?
0 sobota, 01.02.2020 19:21
Dwie ulice dalej mam chodzic z bio masakra do tego kosza bio wrzucaja dwie a nawet trzy ulice zrobcie cos z tym !!!!!!
autor niedziela, 02.02.2020 10:24
a czy bedzie jakis pojemnik na chleb przeciez do odpadow nie powinno sie wyrzucac
niedziela, 02.02.2020 11:53
Wymagania do mieszkańców ogromne. A co wzamian? Malo smietnikow, ceny z kosmosu. Postawcie większą ilość koszy a nie musimy latac po calym osiedlu zeby wyrzucic papier.
Jaa czwartek, 30.01.2020 10:33
Zgadzam się z segregacją ale tam jeszcze brakuje koszy na ciemne szkło a te bio odpady bez worka zgadzam się ale ile będzie szczurów jeszcze więcej niż jest to nikt o tym nie mówi... I o tym że kartony wywożone są z odpadami mieszanymi. A co w workami na śmieci w odpadach mieszanych jak to też plastik??
niedziela, 02.02.2020 10:16
zgadzam sie ale moim zdaniem przydal by sie jeszcze maly pojemnik na chleb bo gdzie mam chociazby nieraz mala kromeczke wyrzucic a tak moze by sobie ktos zabral dla jakiegos zwierzecia
czwartek, 30.01.2020 10:38
A ja po tym co zobaczyłem ostatnio, mam gdzieś segregację. Mianowicie panowie śmieciarze pakują do śmieciarki zarówno odpady komunalne, jak i odpady bio. To po co segregować, skoro trafia to i tak do tej samej śmieciarki?
Tadeusz czwartek, 30.01.2020 18:23
Zgadzam się! Czy doba może zająć się ta kwestia? Po co segregacja skoro wszystko trafia do jednego?!
czwartek, 30.01.2020 19:03
i to jest prawda
~ czwartek, 30.01.2020 20:55
Najpewniej były wymieszane te śmieci już i nie mogli ich potraktować jako posegregowanych albo śmieciarka była wielofrakcyjna i wrzucili do osobnego kontenerka w niej.
czwartek, 30.01.2020 17:43
Nawet nie mam zamiaru segregować i jeździć na ceglaną. Będę robił tak jak dotychczas i było dobrze. Jeśli będzie podwyżka - i tak nie zapłacę.
Bez komentarza sobota, 01.02.2020 09:08
Jedyny problem dla SM to śmieci a gdzie są parkingi dla mieszkańców. Każdy się czepia o parkowanie, ale gdzie mamy parkować?????!!! Tymbardziej że parkuja duże gabaryty itp. Totalna porażka..
sobota, 01.02.2020 22:52
W spółdzielni komuna wiecznie żywa, za mordę mieszkańców i straszenie karami a sami nic nie zrobią żeby ułatwić segregacje, uporządkować i zabezpieczyć śmietniki.
sobota, 01.02.2020 10:49
Nic nie będę segregował i nie będę płacił.
Arti sobota, 01.02.2020 11:54
W domu mam 6 śmietników. Jeden uzbiera mi się w dwa dni a następne nieraz czekam tygodniami. W kuchni jeden smród. Moje dziecko dostało jakiegoś syfa z brudu bo bawi się zabawkami w kuchni a ja nie mogę go upilnować w tym gąszczu śmieci..i tylko śmieci i smieci
an piątek, 31.01.2020 11:26
Trzeba edukować jak najwięcej dzieci ,młodzież, dorosłych i seniorów,przypominać ,wyjaśniać i dalej edukować żeby osiągnąć cel.
Warto też co jakiś czas robić "sprawdzian"koło śmietnika jak wyrzucamy "posegregowane" śmieci pouczyć jak powinno być, jak nie poskutkuje ukarać mandatem to zaboli i może nauczy opornych.Nie chcę płacić więcej za czyjąś bezmyślność innych.
sobota, 01.02.2020 13:38
Ja będę wystawiał oceny.A płacić?I tak płacisz i nawet nie wiesz za co.
sobota, 01.02.2020 11:27
Właśnie to jest sedno edukować a karać trzeba jak dawniej jak był na oddziele bałagan mandat dostał kierownik nie pracownik za zaniedbania podwładnych karć ich przełożonych POZDRAWIAM PREZESA SM
emeryt44 sobota, 01.02.2020 11:54
kto ma pilnować smietników przed niuczciwymi lokatorami
sobota, 01.02.2020 13:35
W każdej klatce musi być anioł.Ten z Alternatywy 4.
Arti sobota, 01.02.2020 12:10
Ja mam w domu 6 śmietników. Jeden wynoszę co drugi dzień a inne tygodniami czekam aż się zapełnią. Moje dziecko często bawi się w kuchni i nie mogę go upilnować i od tych śmieci dostało choroby skóry. Już nie wiem gdzie dawać te śmieci w mieszkaniu 25 m.kw. jest jeden wielki śmietnik.
Bez komentarza czwartek, 30.01.2020 14:11
Ciekawe czy też tak zaczepia tych co parkują pod spółdzielnia.Jak to jest...??????
Bez komentarza sobota, 01.02.2020 00:53
A gdzie mieszkańcy maja parkować?????????!!!!!! Nie ma miejsc.
Rwanie kasy. piątek, 31.01.2020 21:00
Podnieśmy czynsz i za to kupmy fajanse.Chetnych nie braknie.
piątek, 31.01.2020 13:27
Phi!! Te pojemniki są ogólnodostępne dla każdego,nie są zamykane na klucz więc każdy może wrzucić sobie do nich co chce a mieszkańcy mają ponosić odpowiedzialność?no ludzie...coraz więcej absurdów.
emeryt piątek, 31.01.2020 12:59
co zrobil zarząd sp-ni żeby zachęcić lokatorów do segregacji-NIC.
piątek, 31.01.2020 11:28
Odpowiedzialność zbiorowa??? Chyba Pan sobie jaja robi !! Śmietniki nie są zamykane , stoją na chodnikach . Ostatnio sam widziałem jak podjechało auto i gość opróżniał swój bagażnik !! Co ze śmietnikami na plastik ?? Zmieści się tylko butelka po wodzie , a co z pojemnikami np. po żelach do prania?? Gdzie mam wyrzucić?? Postawić na chodniku?? Boksy ze śmietnikami brudne , śmierdzące szczynami i gó..nem. Najpierw sami p[rzygotujcie wszystko do segregacji smieci , stwórzcie warunki , a później straszcie mieszkańców karami !!!
piątek, 31.01.2020 07:16
W krajach cywilizowanych na bio odpady torebki papierowe bierze się z marketu w którym robi się zakupy. Ale nasze władze o takich rzeczach nie słyszały, słyszały tylko że można ukarać bo torebka foliowa, a lokatorowi SM nie zmieściły się odpady do torebki po cukrze
Spółdzielca czwartek, 30.01.2020 19:55
Kary należą sie zarządowi spółdzielni, bo zamiast zająć sie sprawą śmietników kilka lat temu, decydował o remontach stref wejściowych i rabatek przy klatkach. Sprawa zaszła za daleko i jako członek SM domagam sie otwartej debaty spółdzielców z zarzadem. Co kilka głów to nie jedna. Kary w sytuacji kiedy smietniki nie są zamykane i nikt nie kontroluje segregacji są zupełnie bezpodstawne. Wystarczy przyjrzeć się działaniom spółdzielni dużych aglomeracji. Jakoś ten problem rozwiązali. Nasza SM to podwyżki i kary za wszystko.
czwartek, 30.01.2020 20:23
Mogę segregować ale mam pytanie ile w mieszkaniu mam mieć kubłów. Jeden na szkło, drugi na bio odpady, trzeci na plastiki, czwarty na inne odpady. Ktoś powinien puknąć się w głowę i to mocno. Przecież na śmieciach ktoś zarabia i to nie małe pieniądze. Mieszkanie małe i gdzie te kubły mam ustawiać.
Xxx czwartek, 30.01.2020 21:18
U nas nie ma bio kosza na śmieci ani na plastiki czy szkło A powinno być przy każdym śmietniku jeśli wymagają segregacji
czwartek, 30.01.2020 19:18
zacznijcie segregację śmieci od siebie !... i róbcie to z "głową" i z tym co na pojemnikach jest NAPISANE i.......... problem z głowy
czwartek, 30.01.2020 17:40
Ciekawe kto to teraz bedzie wywozil.
czwartek, 30.01.2020 11:54
Ciekawe kto bendzie wywoził choinki i rozne meble.
czwartek, 30.01.2020 17:27
Sam sobie wywieź. Korona Ci spadnie jak na PSZOK pojedziesz??
autor czwartek, 30.01.2020 20:53
No korona nie spadnie, ale opłaty z kosmosu i jeszcze swój samochód w śmieciarkę zamieniać, to przesada.
czwartek, 30.01.2020 11:25
To tylko pretekst by podniesc na stale ceny, a przy takiej segregacji to smietniki powinny byc zamykane, bo tak to ludzie z domkow podrzucaja smieci do osiedlowych smietnikow.
czwartek, 30.01.2020 18:06
Podjeżdżają wieczorami busy z różnych firm i śmieci są podrzucane na osiedlowe śmietniki. Dopóki tak będzie, możecie stawać na głowie z segregacją a kara i tak będzie
Miszmasz czwartek, 30.01.2020 16:13
Segregacja owszem, ale z tych pojemników na śmieci mogą korzystać wszyscy . Ten problem trzeba rozwiązać zanim ukarze się mieszkańców tych bloków za brak segregacji
czwartek, 30.01.2020 18:02
Dokładnie, zanim zaczniecie karać zabezpieczcie dostęp do smietników. Inaczej czeka was konflikt z mieszkancami i to poważny, skończy się zabawa naszym kosztem
Ewa czwartek, 30.01.2020 09:56
Ludzie zbierają bio chyba przez tydzień a potem razem z reklamówką wrzucają do kontenera. Przecież można to robić codziennie idąc np. na zakupy. Sama widziałam w tym kontenerze wielkie pudełka, butelki. Czy Ci co to robią nie mają rozumu czy robią to złośliwie.? Ręce opadają. Jeżeli kogoś zobaczę co tak robi doniosę do spółdzielni. Podniosą mu opłatę to się baran nauczy.
czwartek, 30.01.2020 17:58
Podniosą wszystkim i Tobie też
czwartek, 30.01.2020 17:36
Segregowanie segregowaniem ale wypadało by trochę częściej wywozic śmieci szczególnie papier bo puste kartony wszędzie wokół śmietnikow.
autor czwartek, 30.01.2020 09:00
Nie ma na to żadnego przepisu aby karać mieszkańców, pytałem się na Policji, czy mogę zostać ukarany i otrzymałem właśnie taką odpowiedź.Co to za odpowiedzialność zbiorowa?. Te czasy już minęły. A DOBA niech publikuje komentarze, jeżeli nie chce to niech nie pisze takich artykułów.
czwartek, 30.01.2020 16:21
dokiłdnie 100 % racji
Baba Jaga czwartek, 30.01.2020 16:48
Karać trzeba właścicieli firm zabierających śmieci. Z ich prywatnej kieszeni. Najpierw powinni się przygotować do stawania w przetargu. Mieć do dyspozycji własny sprzęt. Wygrywają przetargi a dopiero po "zlapaniu" zezwolenia zaczynają się zastanawiać skąd wziąć kasę.
.. czwartek, 30.01.2020 08:29
A psie gówna na trawnikach , które widzę idąc do pracy jak zakwalifikować. Czy urząd miasta zabezpieczył pieniądze i ma wykwalifikowany personel na tropienie srających psów i zbieranie tych gówien.
Oś 25le czwartek, 30.01.2020 16:24
dlaczego SM nigdy nie wspomina jak pozbyć się tego toksycznego smrodu ze śmietników Śmietniki nasza wizytówka
Prezes SM czwartek, 30.01.2020 17:23
Jaki gospodarz taki smród
Ja to pisałem. czwartek, 30.01.2020 14:52
Proszę sobie dziś podejść tam gdzie ten materiał był nagrywany. Jeden wielki *******nik. Te wasze bio odpady fruwają po całej okolicy a spod pojemnika leje się . Smród na całą okolicę. A co będzie w lato jak to wszystko zacznie się tam gotować. Głupia moda na segregację a i tak wszystko trafia na jedną kupę. I chociaż sto procent społeczeństwa będzie segregować to i tak za pół roku powiedzą że nikt tego nie robi byle dowalić podwyżki. Tylko o to tu chodzi.
mateusz czwartek, 30.01.2020 11:58
"Nie ma już mozliwości NIE segregowania śmieci:" Jednak są ZBM Dzierżoniów
uparcie na Nowowiejskiej odmawia postawienia kontenerów na segregacje.Mało tego odmawia usunięcia z pod okien kontenera na śmieci,a stoi 2m od okien budynku mieszkalnego.Mozna?Mozna!!!!!!!!!!!!!!!
czwartek, 30.01.2020 08:55
W zasadzie to znamy sposób na to aby zatrzymać wzrost comiesięcznych opłat za śmieci i aby nawet w blokowiskach z małymi mieszkaniami możliwa była efektywna selektywna zbiórka odpadów (bez odpowiedzialności zbiorowej!) - tak aby Polska była liderem gospodarki obiegu zamkniętego w odpadach domowych - ale wydaje się, że ani władzom centralnym ani samorządom ani nawet polskim „zielonym” - nie chce się tego chcieć... innpoland.pl/154477,kary-za-smieci-dla-p
olskich-miast-pomoga-ich-uniknac-minisor
townie-eko-ab ... A przecież najdroższym sposobem zagospodarowania odpadów jest dopuszczenie do ich zmieszania – jeśli więc ograniczymy ilość śmieci zmieszanych – to powinno być taniej… Niektórzy twierdzą jednak, że to właśnie obniżki comiesięcznych opłat mieszkańców (jak pojawią się przecież czyste i jednorodne wysortowane surowce) – budzą opór tych którym najbardziej zależy aby z comiesięcznych opłat polskich rodzin jak najwięcej odkładać na konto oznakowane jako „czysty zysk”…
… Naiwne jest oczekiwanie, że mieszkańcy wielopiętrowych blokowisk w Warszawie czy w innych miastach zaczną w wymaganym czasie przez Unię Europejską solidnie rozdzielać swoje odpady domowe – trzeba więc zastosować innowacyjne metody nieznane w innych krajach które nie mają takich problemów jak u nas… Jeśli więc Zarząd Spółdzielni zatroskany jest o wysokość comiesięcznych opłat swoich Spółdzielców – to powinien zaplanować na swoich terenie władania taki sposób aby precyzyjnie wiedzieć komu karne podwojone opłaty nakładać... Chyba, że zatrudni do pilnowania altan śmietnikowych tych emerytów którym drastycznie zmniejszono apanaże z ZUS...
. czwartek, 30.01.2020 10:45
A przepraszam bardzo ,to mieszkańcy mają pilnować kto wyrzuca nieposegregowane odpady? A jaki wpływ mają na tą osobę? 200 osób ma ponieść karę za jedną? Bzdura.
czwartek, 30.01.2020 09:35
To jest szopka z tymi śmieciami :)
Szczury nie będą już grasowały w mieszkaniach na parterze, tylko zagoszczą nawet na 4 piętrze. Do tego to wszystko zmierza (oprócz zaśmieconych lasów oczywiście)
czwartek, 30.01.2020 10:07
Segregujcie a nie szukajcie dziury w całym.
czwartek, 30.01.2020 08:56
Ludzie jesteście aspolecznymi regulamin to będziecie bulic kary.
Hany solo czwartek, 30.01.2020 08:28
Wiele ludzo chce segregowac ale co z tego jak jest za malo smietnikow na cala ulice jeden smietnik na plastik... To kest chore
Mieszkaniec czwartek, 30.01.2020 08:15
Jestem jak najbardziej za dokładną segregacją odpadów i zgadzam się z wypowiedzią wiceprezesa w sprawie wrzucania błędnych odpadów do kontenerów. Lecz jest jeszcze jedna kwestia, którą trzeba koniecznie poruszyć. Jestem mieszkańcem tych bloków i wręcz proszę, aby co jakiś czas ten "chlew", ponieważ śmietnikiem to ciężko nazwać, był sprzątany w środku, oraz kontenery były myte. Mieszkańcy z obrzydzeniem wchodzą do środka, a osoby posiadające małe dzieci starają się unikać tych bakterii. Jest tam ciemno, wszystko brudne, smród okropny. Proszę w imieniu mieszkańców, aby zrobić tam porządek i zainstalować lampkę solarną na czujnik ruchu(koszt do 100zł max). Pozdrawiam.
autor czwartek, 30.01.2020 08:54
Prawda, co będzie jak temperatury sięgną 30 stopni?.
czwartek, 30.01.2020 08:32
święta prawda
czwartek, 30.01.2020 15:16
Żeby wymagać od mieszkańców, trzeba aby "spóldzielnia" i miasto wcześniej dobrze przygotowało się do wykonania ustawy. Wykonywana przez Was jest na łapu-capu żeby jak najprędzej ściągać kasę.
czwartek, 30.01.2020 08:15
Segregacja śmieci intelektualnie nie do ogarnięcia dla Polaków.Widzę to po smietniku pod moim blokiem,niektórych przerasta to żeby słoik wrzucić do pojemnika z napisem szkło a papier do pojemnika z napisem papier.
czwartek, 30.01.2020 10:20
co za naród
czwartek, 30.01.2020 12:34
Bo segregowanie śmieci to lewacki zwyczaj zaczerpnięty z zepsutego zachodu.
k czwartek, 30.01.2020 07:05
Wszystko ok tylko kosze na plastiki nie są przystosowane do tego celu jeśli posiadam 3 worki plastiku mam je jeszcze raz przerzucać bez sensu wystarczy poszerzyć otwór i sprawa rozwiązana a nie kolejki pod śmietnikiem nie jesteście przygotowani na to a od ludzi wymagacie
P czwartek, 30.01.2020 08:53
Dokładnie, zgadzam się w 100%. Otwory na plastik są bardzo małe, do tego kosz jest zamknięty na kłódkę wiszącą na łańcuchu i nie ma możliwości wrzucenia dużego worka. Stąd po koszem na plastik pod moim blokiem są pięknie w rządku poukładane worki na śmieci, a kosz jest praktycznie pusty.
czwartek, 30.01.2020 08:03
Nie dość że mamy olbrzymie ceny za wywóz śmieci to jeszcze nas karać będą... chiny czy Indie tam jest problem. chodzi tylko o biznes a nie ekologie
czwartek, 30.01.2020 07:46
Przy takiej organizacji zbiórki szybko całe osiedle dostanie kary