Koronawirus - rząd otwiera żłobki, przedszkola, hotele i galerie handlowe

środa, 29.4.2020 12:00 50991 111

- Dziś robimy kolejny krok w kierunku przywrócenia normalnego funkcjonowania życia społecznego. Jesteśmy zmęczeni, ale musimy pozostać silni i odpowiedzialni. Nie wygraliśmy jeszcze z epidemią - jednak mamy ją pod kontrolą. Wszystkie dane, które otrzymujemy od ekspertów oraz instytucji krajowych i zagranicznych pokazują, że podjęte przez polski rząd działania okazały się na tyle skuteczne, że możemy przejść do II etapu odmrażania gospodarki. Działamy zdecydowanie i szybko, w oparciu o przedstawiane nam przez ekspertów wskaźniki, a nie emocje. Tak powinna zachowywać się odpowiedzialna władza. Dziś luzujemy obostrzenia, jednak wyraźnie podkreślam, że nawet o centymetr nie luzujemy zasad bezpieczeństwa - powiedział Mateusz Morawiecki, Prezes Rady Ministrów.

W środę, 29 kwietnia odbyła się konferencja prasowa premiera Mateusza Morawieckiego oraz ministra zdrowia Łukasza Szumowskiego. Przedstawione zostały dalsze etapy odmrażania gospodarki.


Rząd o tym, co nas czeka w II etapie?

* Od 4️ maja otwieramy hotele i inne miejsca noclegowe - zdaję sobie sprawę, że przed nami długi weekend, jednak każdy wyjazd to wciąż zagrożenie epidemiologiczne. Majówka to czas wolny od pracy, ale nie od ostrożności. Spędźmy ten czas w domu, zwłaszcza, że zapowiadane są (wyjątkowo upragnione chyba przez wszystkich) opady;

* uruchamiamy sklepy w galeriach handlowych - z limitem 1 osoby na każde 15 m2, z wyłączeniem przestrzeni restauracyjnych i rekreacyjnych;

* do życia wraca część instytucji kultury - muzea, biblioteki, galerie sztuki - po indywidualnych decyzjach organów prowadzących i konsultacjach z SANEPID - Państwowa Inspekcja Sanitarna;

* przywracamy rehabilitację - jednak nie dotyczy to salonów masażu;

* od 6️ maja umożliwiamy otwarcie żłobków i przedszkoli - ostateczna decyzja należy do organów prowadzących, przy zasięgnięciu opinii Ministerstwo Zdrowia i Główny Inspektorat Sanitarny. Jest to wielka ulga dla pracujących rodziców.

- Jak widać konsekwencja i dyscyplina, które stosujemy, przynoszą wymierny skutek. Tempo epidemii spada i mam nadzieję, że za 2 tygodnie będziemy mogli z radością ogłosić, że przechodzimy do III etapu znoszenia obostrzeń. Pamiętajmy, że wirus wcale nie musi szanować naszego kalendarza. Chciałbym, by Państwo wiedzieli, czym kierujemy się podejmując takie, a nie inne decyzje. Nasze działania i kryteria są uczciwe i przejrzyste - stwierdził szef rządu.

By przejść do kolejnego etapu:

* maksymalna średnia przyrostu zarażeń musi utrzymać się na poziomie poniżej 3,5%;

* udział testów pozytywnych na koronawirusa w ogólnej puli testowanych musi wynosić poniżej 10%;

* średnia krocząca zarażeń z ostatniego tygodnia musi być niższa niż w tygodniu poprzedzającym.

Jak mogą Państwo wspomóc działania rządu?

Zachowując rygor sanitarny, społeczny dystans i nosząc maseczki. To od nas wszystkich zależy, kiedy przejdziemy do etapów III i IV.

Władze przypominają i zachęcają do tego, by składać wnioski o subwencje w ramach zatwierdzonego przez Komisja Europejska w Polsce programu Tarczy Finansowej Polski Fundusz Rozwoju



Przeczytaj komentarze (111)

Komentarze (111)

czwartek, 30.04.2020 00:03
A co z tymi z zagranicy?
Jeżdżo autami i majo pełne kieszenie.
Zróbcie coś..
poniedziałek, 04.05.2020 09:14
A co maja pieszo latac? Co chcesz, zeby im zabrac, bo maja pelne kieszenie i tobie dac?
Wez sie moze lepiej do pracy, to tez bedziesz autem jezdzil i mial pelne kieszenie!!!
mik1 czwartek, 30.04.2020 07:56
Jak to będzie gdy okaże się,że dziecko w żłobku,przedszkolu zaraziło się wirusem.Zrobią testy wszystkim dzieciom,wprowadzą kwarantannę w całym przedszkolu?,czy odeślą wszystkie dzieci rodzicom niech się martwią.
czwartek, 30.04.2020 08:19
będzie rzeź niewiniątek
Jatopisałem. czwartek, 30.04.2020 08:36
Oni mają nas głęboko w d___e. Ten pseudo rząd umył ręce jak zwykle karząc podjąć decyzję samorządom. Co by się nie stało to burmistrz będzie winny.
Obserwaror piątek, 01.05.2020 08:44
Otwarcie żłobków i przedszkoli to rekomendacja a nie przymus, tak swoją drogą na taki kryzys nie ma mądrych a Ci co tak mocno krzyczą na rząd niech pokarzą co umieją i mogą pomagać innym w potrzebie zamiast oczerniać i pisać bzdury.
środa, 29.04.2020 19:12
Kaczyński nie ma dzieci, to ma to w d.
czwartek, 30.04.2020 12:38
I dobrze, że nie ma bo byłaby sukcesja tronu jak w Korei Płn.
Autor czwartek, 30.04.2020 12:37
Oglądanie tego Pana to tortura dla oczu, a słuchanie to obraza dla inteligencji. Niezdarne, wyuczone machanie rękami i sztab podpowiadaczy za plecami. Kliniczny przypadek kłamcy i karierowicza, bez charakteru.
Ojtam czwartek, 30.04.2020 08:03
Dobo czy musisz dawać jego pysk na główna ?
czwartek, 30.04.2020 12:36
Racja ! No nie przy jedzeniu....!!!!
bielawianka1111111111 środa, 29.04.2020 21:17
To jest polityka prorodzinna
środa, 29.04.2020 21:21
To jest PiS
czwartek, 30.04.2020 12:36
to stan chorego umysłu
czwartek, 30.04.2020 10:55
Jak ktoś się rozchoruje w przedszkolu(a na pewno tak będzie) to tam będzie kwarantanna...umieralnia, jak ktoś ze słabsza odpornością.Więc brawo dla tych co chcą wypchać dzieci do żłobka i przedszkola. Ja bym na głowie stanął i nie posłał, ale widzę, że polscy rodzice, to tylko, żeby się pozbyć...może z maleńkimi wyjątkami, ale opieka nad dzieckiem zawsze sobie można zorganizować jak się naprawdę chce, a jak ktoś mówi inaczej to pop prostu sam siebie okłamuje i innych
czwartek, 30.04.2020 07:37
Są ludzie, którzy muszą - chcą iść do pracy.
x czwartek, 30.04.2020 00:08
Ludzie mniej tv poprawia nastroj.Otworzcie oczy.
Abc środa, 29.04.2020 13:23
A tak poza tym zna ktoś kogoś kto jest zarażony? Sami siejemy panike i nakręcamy się wzajemnie... Ludziom spodobało się siedzenie w domu, dostawanie pieniędzy za zajmowanie się własnymi dziećmi i ciężko teraz będzie wrócić do codziennej pracy i obowiązków...
ania środa, 29.04.2020 13:59
Tak ja znam, jeżeli nie wiesz co piszesz, to nie wdawaj się w dyskusje. Nawet nie zadajesz sobie sprawy jak to się bardzo ciężko przechodzi,więc nie pisz bzdur. Pozdrawiam
Jaaa środa, 29.04.2020 14:05
Na szczescie nie wiem jak to sie przechodzi i mam nadzieje ze sie nie dowiem. Pamietajmy tylko ze koronawirus to nie jedyna w dzisiejszych czasach choroba zagrazajaca zyciu. Co z tego ze leczymy sie na koronawirusa skoro obok ludzie umieraja na raka czy inne choroby bo nie ma ich kto leczyc? Albo lekarze boja sie ich nawet przyjmowac bo obawiaja sie zarazenia...
Stasia środa, 29.04.2020 18:59
Pozamykali się w przychodniach jak szczury i lecza on-line śmiech na sali ani do lekarza pierwszego kontaktu ani do specjalisty a jak trzeba tam iść to masakra traktują cię jak zło konieczne.
Do czego to doszło
DDZ środa, 29.04.2020 13:37
Co Ty bredzisz? Lekarzy z Dzierżoniowa nie znasz? Przynajmniej jeden jest zarażony, a ja osobiście znam dwie osoby z Coronavirusem.
Abc środa, 29.04.2020 13:44
Nie mam czasu zajmować się plotkami i dociekaniem kto jest rzekomo chory. Sprawdzam tylko oficjalne powiadomienia z Sanepidu i z tego co kojarze nie podają tam kto jest chory a kto nie.
Zobaczymy ile osób poleci 4 maja na zakupy, gdy pootwierają galerie. Wtedy nikt nie będzie się martwił, że może sie zarazić albo przenieść wirusa na kogoś z rodziny.
Jak dla mnie ludzie mogą siedzieć w domach nawet do momentu wynalezenia szczepionki, ale dajcie innym normalnie pracować i funkcjonowac !
Mama środa, 29.04.2020 13:25
Widać, że nie masz dzieci i nie wiesz co to jest strach o dziecko
Abc środa, 29.04.2020 13:28
Tutaj akurat Cie zaskocze bo dzieci mam... Ale staram się normalnie funkcjonować. Boje się o dzieci, siebie i swoją rodzine ale co mam zrobić? Siedzieć w domu i czekać na wynalezienie szczepionki? Kiedy ludzie chcą wrócić do pracy i normalnego życia? Jak nie będzie wogóle chorych i zarażonych? Wtedy już nie będzie do czego wracać...
DDZ środa, 29.04.2020 13:39
To Ty pewnie z tych młodych co to nie umierają na Coronę... Dla mnie życie i zdrowie jest nadrzędną sprawą i w nosie mam ten rząd. Mam rodzinę, Rodziców i dziecko. Mam o kogo walczyć. Ale ja nie mam 25 lat tylko 40+.
123 środa, 29.04.2020 13:45
I właśnie dlatego nie musisz posyłać dziecka do przedszkola, czy żłobka. Masz prawo wyboru.
czwartek, 30.04.2020 00:06
Też się boje.
Staram się o dziecko...
Jusz trzeci rok...
środa, 29.04.2020 18:56
Może jakaś petycja do władz samorządowych?
DDZ czwartek, 30.04.2020 00:03
Myślę, że Pan Burmistrz nie zgodzi sie na powrót dzieciaków do przedszkoli i żłobków, ale petycja jak najbardziej ok! Jestem za!!!
Hhh środa, 29.04.2020 22:05
Oczywiście jestem zaa
środa, 29.04.2020 21:40
Widzę, że chcą wspomóc naturalna selekcję- mniej dzieci- mniej płacenia nauczycielom, dziadkowie zarażeni przez wnuczęta - nie trzeba będzie wypłacać rent i emerytur...czarny humor? Niesądzę
środa, 29.04.2020 17:45
Zamiast pieniądze dawać Rydzykowi, Niech PiS teraz przeznaczy nasze wspólne podatki na pomoc dla ludzi pracy.
środa, 29.04.2020 21:16
Żyjemy w państwie kościelnym gdzie rządzi zabobon, wiara w czary mary i hokus pokus. Mam nadzieję że kiedyś będzie powtórka bitwy pod Grunwaldem i przegoni się na dobre tą czarną zarazę z wielkim mistrzem z Torunia.
środa, 29.04.2020 21:17
Modlą się o deszcz...
środa, 29.04.2020 21:11
Jak puścimy dzieci do żłobków, przedszkoli i szkół, to nie będzie zmiłuj się...zachorujesz i radź sobie sam, bo wcale tak chętnie chorym nie pomagają, jak to się w tv pokazuje
środa, 29.04.2020 18:44
Traktują Polaków jak bydło. I jeszcze ta farsa wyborów....
środa, 29.04.2020 20:58
Bo liczy się tylko władza dla Jarka
Jatopisałem. środa, 29.04.2020 20:40
Z jakiej partii jest burmistrz Bielawy? Bo jak pisowiec to przedszkola otworzy, a jak platformiarz to nie otworzy. Wszystko jest jasne.
środa, 29.04.2020 19:49
Dzieci w Chinach nosząc metrowe czapki separujące, ciekawe czy te ze żłobków takie będą miały....
środa, 29.04.2020 18:59
Prezydent Trzaskowski zapowiedział, że Warszawa nie otworzy żłobków i przedszkoli !
środa, 29.04.2020 19:17
Brawo !
środa, 29.04.2020 19:44
Oby Darek to samo zrobił bo bedzie zle oj bedzie
środa, 29.04.2020 15:08
TEN NARKOMAN Z RÓŻANEGO DOBRZE SKOŃCZYŁ
środa, 29.04.2020 19:16
Teraz wszystko w rękach samorządowców!Ratujcie nasze dzieci!
Mieszkania matka środa, 29.04.2020 18:44
Boje się żyć w tym kraju. Z każdej strony informacje, ze najgorsze przed nami, a moje 2 letnie dziecko ma siedzieć 9h w żłobku, bo wiadomo trzeba pracować. Mąż za to nie może pójść do swojego fryzjera, bo wiadomo- pandemia. Przerażający jest skok z 24 maja na 6 maja! Jacy specjaliści siedzą w naszym rządzie? Panie Burmistrzu apeluje o rozwagę. W Panu nasza nadzieja na zdrowie dla nas i dziadków naszych dzieci.
środa, 29.04.2020 19:15
Bać to dopiero będzesz. Tego, co ci PiS urządzi przez następne 3 lata. Dlatego jeszcze tak bardzo na siłę chcą pozostawić Dudę, żeby zrobić z Polską to, co się Kaczyńskiemu w tej chorej głowie ukluło.
środa, 29.04.2020 19:15
No i władze Strzelina:)gratuluję odwagi i mądrości!Brawo Wy!
Bo myślę, że niestety wielu rodziców wypchałoby dzieci, żeby ich w domu nie trzymać...ale wiem, też, że jest również niewielka grupa tych mądrych i odpowiedzialnych za życie sowich dzieci....
środa, 29.04.2020 19:12
Chociaż Pan Trzaskowski zadba o dzieci w Warszawie...
środa, 29.04.2020 19:06
Pan Morawiecki mówi o normalnym funkcjonowaniu?Po tym jak codziennie
w żłobkach, przedszkolach i szkołach dzieci będą się nawzajem zarażać?Będą to przynosić do domów...ta decyzja to jedno wielkie nieporozumienie!To skandal, tu nie liczy się ludzkie zdrowie i życie , tylko kasa...We Francji rodzice sprzeciwili się rządowi i nie pozwolili narażać życia dzieci i swoich rodzin? A u nas?! Dlaczego tak chętnie chcemy się pozbywać naszych pociech? Narażać je i innych?Dlaczego?Bo ktoś wierzy chore teorie spiskowe, że wirusa nie ma? Że nie jest aż tak niebezpieczny- chociaż ludzie, którzy tak myśleli cierpią teraz po utracie bliskich? Bo nie mamy co zrobić z dzieckiem, a gdzie 500 plus, nianie? Bo w końcu chcemy się wyrwać z domu?Pobyć bez rodzinki? To jest egoizm, obłuda, Jeżeli czyjeś zdrowie i życie ważniejsze jest od ,,wygodnictwa", to jest to chore!Może inne kraje mogą sobie luzować i wysyłać dzieci do szkół, bo później, będą mieli pieniądze na ich leczenie i ratowanie, u nas tak nie będzie, NIE BĘDZIE!!!!!!!!!!!!!!!!!
środa, 29.04.2020 19:12
i tu sie zgodze choć dzieci nie mam ! I zeby nie było drugich Włoch !
środa, 29.04.2020 19:09
,,Wyraźnie podkreślam, że nawet o centymetr nie luzujemy zasad bezpieczeństwa - powiedział Mateusz Morawieck"...Nie luzują?! Kłamstwo, a wysłanie dzieci, żeby się pozarażały? Tragedia
środa, 29.04.2020 18:47
Ratujmy nasze dzieci!Jak to zrobić?Jak to zrobili Francuzi....ich pociechy nie pójdą na ,,rzeź niewiniątek"
środa, 29.04.2020 18:44
Powinniśmy być chronieni, a nasze dzieci w szczególności!Tyle się mówi o obronie życia nienarodzonego, ustawy, marsze, petycje...A teraz? Wysyła się maluchy i naraża się życie i zdrowie?Szok.....
środa, 29.04.2020 18:42
Ludzie robili protesty jak mieli nie mieć INTERNETU, a nie będą protestować, żeby ich dzieci zostały zdrowe? Żeby nie posłać ich do wylęgarni chorób? Ludzie, co za czasy....
Polka środa, 29.04.2020 18:17
Pan Morawiecki mówi o normalnym funkcjonowaniu?Po tym jak codziennie
w żłobkach, przedszkolach i szkołach dzieci będą się nawzajem zarażać?Będą to przynosić do domów...ta decyzja to jedno wielkie nieporozumienie!To skandal, tu nie liczy się ludzkie zdrowie i życie , tylko kasa...We Francji rodzice sprzeciwili się rządowi i nie pozwolili narażać życia dzieci i swoich rodzin? A u nas?! Dlaczego tak chętnie chcemy się pozbywać naszych pociech? Narażać je i innych?Dlaczego?Bo ktoś wierzy chore teorie spiskowe, że wirusa nie ma? Że nie jest aż tak niebezpieczny- chociaż ludzie, którzy tak myśleli cierpią teraz po utracie bliskich? Bo nie mamy co zrobić z dzieckiem, a gdzie 500 plus, nianie? Bo w końcu chcemy się wyrwać z domu?Pobyć bez rodzinki? To jest egoizm, obłuda, Jeżeli czyjeś zdrowie i życie ważniejsze jest od ,,wygodnictwa", to jest to chore!Może inne kraje mogą sobie luzować i wysyłać dzieci do szkół, bo później, będą mieli pieniądze na ich leczenie i ratowanie, u nas tak nie będzie, NIE BĘDZIE!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eh środa, 29.04.2020 18:27
Dla mojego dziecka to będzie trauma w takich warunkach.. boję się ale co zrobić praca już dzwoni i pyta kiedy wracam a ja sama z dzieckiem żyje i nie mam wyjścia muszę do pracy wrócić.. żyć trzeba... Ale jestem załamana mają moje dziecko za nic co za kraj
Powodzenie środa, 29.04.2020 18:41
do lekarza prywatnie i L4 Oplaci sie dla zdrowia dzieci napewno
środa, 29.04.2020 18:22
W Strzelinie przedszkola nie otworzą, taka jest decyzja samorządu. W końcu ktoś mądry...
środa, 29.04.2020 18:38
Liczą się pieniądze, a nie zdrowie najmłodszych i ich rodzin?Chore czasy, chore zasady...
środa, 29.04.2020 18:32
Współczuję rodzicom, którzy będą musieli dzieci posłać do przedszkola, żłobka, szkoły...codzienny strach o zdrowie dziecka i swoje i nie oszukujmy się, ale warunki sanitarne na poziomie _nie zarazić się wirusem_ przy małych dzieciach są nie do utrzymania, po prostu to niewykonalne i niech nam oczu nie mydlą..., że da się przestrzegać zasad stanu epidemiologicznego z grupa dzieci, to obłuda.
środa, 29.04.2020 18:36
Chodzi tylko o to, żeby przestać płacić rodzicom zasiłek opiekuńczy i żeby poszli do pracy.
środa, 29.04.2020 18:25
Rządzący chyba chcą, żeby na ulicach stały trumny jak w Hiszpanii i we Włoszech...Gdzie jest minister edukacji?Jak można tak szafować ludzkim życiem...
środa, 29.04.2020 18:13
Sądów nie otwierają a przedszkola tak. Paranoja PiSu.
środa, 29.04.2020 18:19
Co ? Czekasz na wyrok ? Dychę ci przybiją i tak.
Jaro22 środa, 29.04.2020 14:31
Bierz Adriana, Jarka, Beatę i resztę tej Pisowskiej ferajny i na Escobar ! Możesz po drodze wziąć też kolegów z PO ! Nie potrzebujemy was w kraju!
ciekawy środa, 29.04.2020 15:11
Jaro22 to ilu Was jest?. Zostaniesz sam to umrzesz z nudów.
Ojtam środa, 29.04.2020 17:41
Wydaje mi się ze jest dużo ludzi którzy by chcieli żeby ta ferajna wyjechała z tego kraju. Polsce potrzebni są nowi, młodzi politycy a nie dzieci komuchow z układami.
środa, 29.04.2020 17:52
Przez rządy PiS czeka nas życie w nędzy.
środa, 29.04.2020 13:03
Rząd ujrzał pustki w kasie, brak środków na pomoc dla biznesu, więc znosi obostrzenia a poza tym stwarza argument dla wyborów , że ich przeprowadzenie nie jest grozne dla szerzenia się epidemii. Propaganda górą nad zdrowym rozsądkiem.
środa, 29.04.2020 17:58
dokładnie,a na koniec tej maskarady dowiemy się ,że zamrażanie gospodarki czytaj zniszczenie na lata było zbędne oraz ,że umieralność na powikłania grypy i zapalenia płuc w okresie 03-05/20 była zerowa,zamiast jak corocznie liczona w setkach.A dziadek zawsze wspominał,że NIE BYŁO BY TYLE ŚWIŃ PRZY KORYCIE JAK BY NIE BYŁO TYLE BARANÓW PRZY URNACH
środa, 29.04.2020 17:01
dokladnie 10000 % racji
DDZ środa, 29.04.2020 12:32
Szanowny Panie Burmistrzu. Szczerze liczymy na to, że nie pozwoli Pan naszym dzieciom wrócić już do żłobków i przedszkoli. Dzieci na pewno nie będą nosić maseczek bo nie ma na to szans, a poza tym... odległości 2 metry itp. To się nie uda i w naszym Powiecie nastąpi gwałtowny wzrost zachorowań:( Nie dajmy się choremu rządowi, który łamie konstytucję pod swoje potrzeby!!!
Bob środa, 29.04.2020 17:59
Popieram. Ja sobie tego nie wyobrażam. Wytłumacz dziecku żeby nie spotykał nosa,oczu czy ust. To tykajaca bomba która prędzej czy później wypali. Tylko potem już będzie za późno.
środa, 29.04.2020 18:13
Popieram. Przecież dzieci przyniosą z wirusa przedszkola i pozarażają całe rodziny !!!
xXx środa, 29.04.2020 12:45
Ale powrót do żłobka czy przedszkola nie będzie obowiązkowy. Skoro uważacie, że jest za wcześnie to możecie zostać z dziećmi w domu i czekać na rozwój sytuacji. Uważam, że rodzice powinni mieć prawo wyboru, bo nie każdy jeszcze "oszalał" przez wirusa i niektórzy chcą prowadzić w miare normalne życie. Nie wyobrażam sobie całkowitej izolacji dzieci tym bardziej w momencie gdy widzimy coraz więcej ludzi na ulicach, dzieci bawiące się razem chociaż nie są ze sobą w żaden sposób spokrewnione.
środa, 29.04.2020 12:49
Obawiam się, że rodzice nie będą mieć wyboru, bo tu chodzi o świadczenie opiekuńcze. Jeśli przedszkole, do którego jest zapisane Twoje dziecko zostanie otwarte to masz oddać dziecko i wracać do pracy. Jeżeli będzie to decyzja rodzica to ok. Każdy wtedy może sam wybrać rozwiązanie zgodne ze swoimi przekonaniami.
Jatopisałem. środa, 29.04.2020 12:52
Będzie obowiązkowy jak otworzą przedszkole. Jak wytłumaczysz w zakładzie pracy że cię nie będzie? Bo się boisz? Zasiłku już nie dostaniesz. Nieobecność w pracy będzie nieusprawiedliwiona.
DDZ środa, 29.04.2020 13:17
Dlatego wszystko w rękach Pana Burmistrza. Od niego zależy decyzja czy otwieramy czy też nie. Poza tym jak przedszkole ma zorganizować obowiązkową przestrzeń dla wszystkich dzieci? Niewykonalne wg mnie.
Miodek środa, 29.04.2020 13:08
Wtedy masz wybor... albo idziesz do pracy a dziecko do zlobka/przedszkola albo zostajesz w domu z dzieckiem i bierzesz urlop wypoczynkowy, urlop okolicznosciowy, zatrudniasz nianie albo prosisz o pomoc kogoś z rodziny lub sasiadow. Nikt Ci nie każe oddać dziecka jeśli nie chcesz. Albo zwolnij się z pracy i idź na zasiłek dla bezrobotnych. Jak widzisz wyborów jest wiele. Ostateczny należy do Ciebie...
xxx środa, 29.04.2020 13:10
Jeżeli sam się zwolnisz to zasiłku nie dostaniesz.Oczywiste jest że sami Cię zwolnią jak nie wrócisz do pracy.
środa, 29.04.2020 17:43
Rodzice tych dzieci też są podatnikami. Po to płacimy podatki, żeby Państwo nas chroniło. Nie ma żadnej łaski.
środa, 29.04.2020 17:40
Popieram. Burmistrzu bądź jak zawsze z mieszkańcami Dzierżoniowa ! Po to Ciebie wybraliśmy a nie jakiegoś pisowca liżącego tyłek pisowskim przestępcom.
ciekawy środa, 29.04.2020 14:09
A który to art. Konstytucji? I jakie potrzeby? Proszę o sensowną odpowiedź.
środa, 29.04.2020 12:38
Popieram
środa, 29.04.2020 12:44
Popieram w 100 %. Jeśli okaże się, że mam oddać dziecko do przedszkola to mam niemal całkowitą pewność że ja i moja rodzina będziemy chorzy. W takim razie nie widzę sensu noszenia rękawiczek, masek i przestrzegania innych obostrzeń. Jeżeli moje zdrowie jest narażane, to niech chorują wszyscy.
Jatopisałem. środa, 29.04.2020 12:48
To jakaś kpina. Coraz więcej zakażeń i zgonów. a oni mówią że mniej. Jak było mało zakażonych to wszystko zamykali, jak jest coraz więcej, to wszystko otwierają. Teraz dzieci w przedszkolu mają chodzić w maskach całymi dniami? Utrzymywać odległość od siebie? Przecież to nie możliwe. Do szkoły nie można, ale już do żłobka i przedszkola tak. Studentów nie można narażać, bo niedługo zaczną pracować na podatki. Najmłodszych można bo żadna z nich przyszłość dla ówczesnej władzy. Widać że już brak pieniędzy na zasiłki w tym okradzionym do reszty państwie.
Olko środa, 29.04.2020 13:08
Państwo nie jest w stanie zmrozić gospodarkę na tak długi okres. Gdyby gamonie potrafili się dostosować do zaleceń i wytrzymaliby w domach przez te około dwa miesiące do dalibyśmy radę szybko się teraz odkuć, a tak będziemy ciułać się z choróbskiem do następnej zimy
Jatopisałem. środa, 29.04.2020 16:25
G___o prawda pieniądze na to są a raczej były. Nasze władze rozdały je według hierarchii bo te pieniądze im się po prostu należą. Ochłapy rzucili patologii na 500+ żeby zdobyć elektorat i chapać dalej przy następnej kadencji. Taka jest prawda.
środa, 29.04.2020 17:08
Resztki pieniędzy może i są, ale władza też musi za coś koperty do pakietów wyborczych kupić.
środa, 29.04.2020 16:58
WSZYSTKO OK ALE... kwarantanne znieść już czas panie premierze !!
środa, 29.04.2020 16:59
chodzi mi oczywiście o Polakach wracających zza granicy
O środa, 29.04.2020 17:04
Chyba sobie żarty robisz. Siedzieć na dupie za granicą. Tam płacicie podatki to tam się leczcie
środa, 29.04.2020 12:59
A jak będzie z opłatami za żłobek?
środa, 29.04.2020 13:44
Nie martw się od teraz wszystko będzie za darmo, nie trzeba pracować, kasa spadnie z nieba.
środa, 29.04.2020 16:55
Pewnie tak samo jak w poprzednim miesuacu
Do roboty lenie środa, 29.04.2020 16:38
To lenie co robić im się nie chce najgłośniej szczekaja że dzieci do przedszkola nie puszczą. Wygodnie się żyje na zasiłku
ja środa, 29.04.2020 16:21
To nie wyobrażalne aby dzieci nie bawiły się razem po powrocie do placowki , chodziły w maskach. Dopiero jak dzieci wrócą do przedszkola to zacznie się epidemia
środa, 29.04.2020 16:19
Tarcza 3.0 z nowymi wrzutkami dotyczącymi karty nauczyciela, kodeksu cywilnego, bezpłatnych porad prawnych z raportowaniem do ministra kto skorzystał i czego dotyczyła porada, zmiany umożliwiające wyłączanie telefonów i internetu, nowe podatki i inne.
Xxxx środa, 29.04.2020 15:16
Idioci,jak wy sobie to wyobrazacie ze dziecko będzie samo siedziało z opiekunem w przedszkolu w sali to 15m na osobę ,dziecko w masecce a pani w kombinezonie podała mi. wszystko aby zabrać opiekuncze
Jatopisałem. środa, 29.04.2020 15:06
Jeśli już nie lubiany burmistrz Bielawy otworzy żłobki i przedszkola to niech zapomni o następnej kadencji.
X środa, 29.04.2020 14:49
Trolle Opamietajcie Się Nie Wypisujecie Bredni
autor środa, 29.04.2020 14:35
A kiedy arboretum w wojsławicach.
środa, 29.04.2020 14:11
Masakra to sa bezmuzgwcy teraz jak jest szczyt zachorowań to oni otwieraja galerie
xxxx środa, 29.04.2020 14:17
nie masz co się obawiać! Gdzie w Dzierżoniowie jest galeria?
ciekawy środa, 29.04.2020 14:14
Jaki szczyt, liczby?
.. środa, 29.04.2020 14:18
PANDEMIA TRWA I NADAL ZABIJA
środa, 29.04.2020 13:53
Doba- lewackie szczucie...
środa, 29.04.2020 13:51
Konfederacja palanty
środa, 29.04.2020 13:16
Ludzie,jakie odmrażanie!? Zamrażali gospodarkę jak było poniżej 100 przypadków zachorowań na dobę a będą na siłę odmrażać jak tych samych przypadków jest 300-500 dziennie..TO JAKIŚ NONSENS przecież NIC A NIC się nie poprawiło..lub ukryty prawdziwy cel
środa, 29.04.2020 12:37
Popieram