Sytuacja epidemiologiczna w bielawskich placówkach oświatowych

czwartek, 12.11.2020 09:00 20566 56

Przedstawiamy sytuację epidemiologiczną oraz system nauki w poszczególnych placówkach oświatowych w Bielawie na dzień 12.11.2020 r.

Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie:

W szkole wdrożone jest nauczanie zdalne dla wszystkich klas. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi uczą się stacjonarnie w szkole pod opieką nauczycieli wspomagających. Uczestniczą również w zajęciach specjalistycznych. W szkole nie ma klas na kwarantannie, natomiast na zwolnieniu lekarskim przebywa obecnie 9 osób z personelu. Nie ma także potwierdzonych zakażeń wśród personelu ani uczniów; na kwarantannie przebywa 4 pracowników.

Ekologiczna Szkoła Podstawowa nr 7 im. Juliana Tuwima w Bielawie:

W szkole wdrożone jest nauczanie zdalne (cała szkoła) - klasy IV-VIII od 26.10.2020 r., klasy I-III od 09.11.2020 r., na zwolnieniu lekarskim przebywa obecnie 3 pracowników: 2 osoby na zwolnieniu długotrwałym, 1 osoba na zwolnieniu z tytułu bieżącej choroby. W szkole nie ma klas lub grup przebywających na kwarantannie. Liczba stwierdzonych zakażeń wśród uczniów: 0, wśród personelu: obecnie na kwarantannie przebywają 2 osoby, izolacja: 4 osoby.

Szkoła Podstawowa nr 10 z Oddziałami Sportowymi w Bielawie:

W szkole wdrożone jest nauczanie zdalne, na zwolnieniu lekarskim przebywa aktualnie 8 pracowników. Nie ma klas przebywających na kwarantannie. Liczba stwierdzonych zakażeń wśród uczniów: 1, wśród pracowników: 3. Na kwarantannie przebywają obecnie 4 osoby, natomiast w izolacji 3 pracowników.

Przedszkole Publiczne nr 3 w Bielawie:

W przedszkolu nauczanie zdalne/hybrydowe nie było wdrożone, na zwolnieniu lekarskim przebywa 1 nauczyciel, 2 pracowników obsługi przebywa natomiast na zasiłku na dziecko do lat 8. W przedszkolu nie ma grup na kwarantannie, nie ma też stwierdzonych zakażeń wśród personelu. Szóstka dzieci wraz z rodzinami przebywa na kwarantannie, dzieci nie miały robionych testów.

Przedszkole Publiczne nr 4 w Bielawie:

W związku ze znaczną absencją chorobową pracowników kadry pedagogicznej, od 2 listopada 2020 r., godziny pracy placówki zostały skrócone. Obecnie Przedszkole przy ul. Żeromskiego oraz grupa zerowa w Szkole Podstawowej nr 10 pracują od godz. 7:00 do 15:00. Grupa przedszkolna w Szkole Podstawowej nr 7 została zamknięta, a dzieci potrzebujące opieki uczęszczają do zerówki w SP 10. Na zwolnieniu lekarskim (kwarantannie lub izolacji domowej) przebywa obecnie 10 osób, żadna z grup nie została wyłączona z powodu kwarantanny. Wśród dzieci nie ma stwierdzonych przypadków zakażenia, natomiast wśród pracowników potwierdzono 4 przypadki zakażenia. Nie wdrożono nauczania zdalnego.

Żłobek Publiczny w Bielawie:

 W związku ze znaczną absencją chorobową pracowników, uniemożliwiającą prawidłowe funkcjonowanie placówki, nastąpiło jej zamknięcie na okres 5-13.11.2020 r.

Żłobek Publiczny nr 2 w Bielawie:

Cały personel żłobka pracuje, brak stwierdzonych zakażeń wśród dzieci i pracowników.

Źródło: UM Bielawa

Przeczytaj komentarze (56)

Komentarze (56)

niedziela, 15.11.2020 22:45
Jak zamknęli szkoły w marcu to otworzyli dopiero we wrześniu. Teraz też szkoły zamkniete od kilku tygodni i też jako rodzic musze kombinowac. A Wy jęczycie że żlobek zamknęli na 2-3 tygodnie.? Żenada...
poniedziałek, 16.11.2020 06:58
No niby racja. Ale w ostateczności dziecko jak jest starsze to może zostać w domu same. Także jest rozwiązanie. A jeśli ma poniżej 8 lat to rodzić nie musiał iść do pracy, dostawał zasiłek. A tu jest inna sytuacja, żłobek nie jest zamknięty przez rząd, więc nikt zasiłku nie dostanie. I pracodawca też jest zły,bo przecież rząd żłobków nie zamkną, a rodzica w pracy nie ma.
poniedziałek, 16.11.2020 10:44
odnośnie zasiłków jest dokładnie odwrotnie niż Pani/Pan opisuje - niewiedza i fałszywa informacja - pozdrawiam.
czwartek, 12.11.2020 12:13
Panie burmistrzu zamknęliście żłobek na dwa tygodnie z powodu nieobecności pracowników zostawiając rodziców na lodzie. Na drugi raz trzeba pomyśleć i być może zatrudnić więcej pracowników. Jakoś żłobki prywatne normalnie funkcjonują. Dowalić rodzicom 390 zł stałej opłaty to potrafiliście, ale zapewnić dzieciom opiekę i wywiązać się z umowy to już NIE
czwartek, 12.11.2020 12:15
Prawda, tym bardziej, że żłobek został zamknięty decyzją organu prowadzącego, a nie sanepidu
czwartek, 12.11.2020 20:44
Jak nie ma pań opiekunek bo są chore to komu byś zostawił dzieciaka? Woznemu? To też są ludzie i mają prawo zachorować. A na pewno zdarza sie, że dzieci też przychodzą przeziębione i z kataram wiec predzej czy pózniej to musiało się tak skończyć
czwartek, 12.11.2020 21:32
Nikt nie kwestionuje tego, że panie mają prawo być chore. Natomiast nie porozumieniem jest zamykanie żłobka i stawianie rodziców w takiej sytuacji. Czy jakaś szkoła została zamknięta w powiecie z powodu absencji nauczycieli? Czy któryś ze żłobków prywatnych pozwoliłby sobie na takie podejście? Tu nie mamy do czynienia z covidem i decyzja sanepidu, tylko brakiem pracowników. Miasto płaci grosze, nie zatrudnia nowych pedagogów, więc jest jak jest. Teraz kolejne dwie grupy wyłączone, niektóre dzieci miesiąc nie będą chodzić do żłobka. Część pan przerzucono do przedszkola na dolnej Bielawie. Nikt nie pomyślał, że na jesień taka sytuacja może być normą. Najlepiej zamknąć, a tu się człowieku tłumacz w pracy, że musisz w domu dzieckiem się zająć
niedziela, 15.11.2020 14:05
To oddaj do prywatnego i nie jęcz.
niedziela, 15.11.2020 15:04
To oddaj dzieciaka do prywatnej szkoły i nie komentuj
sobota, 14.11.2020 10:59
Z tego co wiem to tylko jedna Pani Opiekunka pracuje w innej placówce, a nie część , bo ta właśnie pozostała część jest chora. I tak właśnie rodzą się nieprawdziwe informacje. A o ile mi wiadomo, to chyba wszystkie szkoły są zamknięte , no chyba że coś przegapiłam. Czasami warto spojrzeć dalej niż czubek własnego nosa.
sobota, 14.11.2020 14:39
Szkoly pracują zdalnie. Nauczyciele prowadzą zajęcia online ze szkoły
czwartek, 12.11.2020 23:10
Skoro firma nie ma ludzi do pracy bo chorują to jak ma być otwarta?
piątek, 13.11.2020 14:10
Napisz klientowi, że wyślesz towar za dwa tygodnie, bo ludzi masz chorych na magazynie to cię oleje i kupi gdzie indziej.
ojciec sobota, 14.11.2020 05:56
Fajne porównanie : pakowanie pączek do wysyłki a opieka nad małymi dziećmi chorymi pracownikami - gratuluję
sobota, 14.11.2020 16:45
Nie odwwracaj kota ogonem. Chodzi o to, że nikt normalny nie pozwoliłby sobie na zamknięcie firmy na miesiąc. A że jest publiczne to można olać rodziców i niech sobie radzą
sobota, 14.11.2020 11:15
No to nie żle, ale porównanie dzieci, ludzi do paczek i pracy w magazynie , podejście widać gołym okiem , zawsze masz wybór . Olej i zmień magazyn
czwartek, 12.11.2020 23:18
To zaprowadz dziecko do organu prowadzącego
piątek, 13.11.2020 14:11
Dzięki za radę, ale chyba się z głupim przez ścianę widziałeś
Kaja sobota, 14.11.2020 01:03
Zależy od grupy. Zamknęli prawie na 4 tygodnie, jeszcze jest zamknięty, i nie podali żadnej informacji kiedy możliwe jest otwarcie. Człowiek czeka . . . Dziecko czeka. . . Jakoś wszystkie żłobki, przedszkola W okolicy są otwarte. . .
Też matka sobota, 14.11.2020 10:49
A czytać ze zrozumieniem to kobieto potrafisz ? Bo od 4 tygodni to na stronie żłobka już bylo kilka informacji na ten temat.
sobota, 14.11.2020 11:38
Czytam. Dwie grupy są zamknięte dalej, i będą otwierane W miarę możliwości. Czyli nie wiadomo kiedy
sobota, 14.11.2020 11:59
Bo im nie podali informacji kiedy choroba się skończy..........no rzeczywiście jacyś tacy nie konkretni .....
sobota, 14.11.2020 12:14
Właśnie tak mówi mój pracodawca. Że jakaś takA niekonkretna jestem, bo czwarty tydzień mnie nie będzie w pracy, i dalej nie mogę podać kiedy mniej więcej wrócę. Proszę zrozumieć to jest cały ciąg powiązań. Ludzie pracują.
sobota, 14.11.2020 12:53
Szkoda, że wirus tego nie rozumie ........
sobota, 14.11.2020 20:25
To JAKOŚ zaprowadz
rodzic sobota, 14.11.2020 05:40
To proszę zmienić placówkę na żłobek prywatny.
sobota, 14.11.2020 07:38
Niektórzy to zawsze będą myśleć wyłącznie o sobie, czyż nie? - w odniesieniu do wypowiedzi... Panie Burmistrzu.... Dzieci zasmarkane, kaszlące, że zbijaną gorączką rano, by mogły pójść do żłobka /przedszkola. A potem pretensje. Żal czytać.
sobota, 14.11.2020 20:39
Zgadzam się. Dzieci to mogą przychodzić zasmarkane i kaszlące, bo ich rodzice PRACUJĄ. Ale w żłobkach i przedszkolach też ludzie PRACUJĄ. Powiem więcej, mają nawet rodziny. Czy ich praca jest mniej ważna niż Wasza drodzy rodzice?
sobota, 14.11.2020 21:52
Kuźwa nikt nie kwestionuje tego, że pracownik jest chory. Ale żłobek powinien mieć na taką ewentualność wypracowane jakieś procedury. Rodzice też mają pracę i obowiązki . Co ma powiedzieć taka samotna matka? Nieprawda jest, że dzieci przychodzą zasmarkane i kaszlące. Wy nawet na wejściu dzieciom temperatury nie sprawdzaliście, więc o czym my mówimy. To, że dziecko kaszle, czy smarka nie oznacza, ze jest chore. Może być np. uczulone. W żłobkach prywatnych rodzic musi w razie wątpliwości przynieść zaświadczenie od lekarza, że dziecko jest zdrowe i może chodzić do placówki, czego niestety nie można powiedzieć o was.
niedziela, 15.11.2020 17:29
Myślę że teraz w czasach epidemii lekarz nie będzie bawił się W wydawanie zaświadczeń. Nasz lekarz powiedział że takie czasy żeby nawet na kontrolę po anginie nie przychodzići. No chyba że będzie dziecko ewidentnie dalej chore. Więc odpuśćmy te zaświadczenia.
niedziela, 15.11.2020 00:00
To tu akurat nie zgodzę się bo mam drugie dziecko w tym złobku i o ile pamiętam to zawsze byłam proszona o zaświadczenie po chorobie
czwartek, 12.11.2020 17:30
Bo to najgorszy burmistrz w historii bielawskiego samorządu
czwartek, 12.11.2020 20:35
Czego Wy Rodzice nie rozumiecie? Absencja chorobowa czyli wiekszoć pracowników jest na zwolnieniach lekarskich wiec kto niby miałby sie zająć Waszymi dziećmi? Liczba personelu jest zgodna z ustawą i w tej kwestii nic nie da się zrobić. A po drugie jak wiekszość gmin w Polsce rownież Bielawa boryka sie z brakiem pieniędzy wiec najzwyczajniej w świecie nie ma kasy na dodatkowy personel. A po trzecie nie ma chętnych do pracy w żłobkach za takie marne grosze i tak ogromną odpowiedzialność za cudze małe dzieci.
czwartek, 12.11.2020 21:34
Bielawa boryka się z brakiem pieniędzy? A to nie burmistrz chce budować halę sportową za kilkadziesiąt mln zł
czwartek, 12.11.2020 23:13
Burmistrz opłaca to co chce a nie co jest w tym momencie potrzebne mieszkańcom Bielawy
czwartek, 12.11.2020 21:38
Dokladnie. Zrobili stałą opłatę prawie 400zł, a jak przyszło ci do czego to nie potrafią normalnie funkcjonować i zapewnić opieki dzieciom, czyli wywiązać się z umowy z rodzicami
czwartek, 12.11.2020 23:04
A kto wprowadził opłatę stała?
piątek, 13.11.2020 12:43
Burmistrz z radnymi
sobota, 14.11.2020 17:35
Trzeba było rodzicom zaproponować jakieś rozwiązanie. Utworzyć jedną grupę, przenieść ją do dolnego żłobka. Albo zapewnić niektórym dzieciom na ten czas opiekę w żłobku prywatnym. Jak policjanci będą chorować to zamkniemy komisariat i pozwolimy bandziorom na bezkarność?
sobota, 14.11.2020 14:44
Jak się każe płacić rodzicom ponad 500 zł za żłobek publiczny to wypadałoby zatrudnić więcej ludzi. A przede wszystkim dobrze im płacić. Prawda jest taka, że żłobek został zamkniety, niektóre grupy są wyłączone przez miesiąc, a ty sobie człowieku radź. Był tylko jeden przypadek w tym żłobku covida, a tu nagle cała kadra chora
sobota, 14.11.2020 16:38
Dokładnie. Ja rozumiem że ludzie chorują, i można zamknąć na tydzień, dwa. Ale Zamknięcie na prawie miesiąc to już przesada. I jeszcze ta niepewność, kiedy otworzą.
sobota, 14.11.2020 16:48
Co racja to racja
sobota, 14.11.2020 18:28
A ja mam informacje że 7.
sobota, 14.11.2020 19:42
To czego żłobek nie został zamknięty przez sanepid, a rodzice z dziećmi nie zostali skierowani ma kwarantannę?
sobota, 14.11.2020 08:31
Ewidentnie s nie radzi sobie ktoś odpowiedzialny za stan oświaty w mieście. Może zwolnienie paru "bardzo chorych" nauczycieli i przyjęcie w ich miejsce zdrowych uzdrowiłoby sytuację. Towarzystwo leci "w gumy"już drugi sezon szkolny.
Ddz czwartek, 12.11.2020 09:56
A w Dzierżoniowie to czemu nie napiszecie.
piątek, 13.11.2020 22:22
Bo tu jest wszystko jak nalezy. Rodzice i dzieci sa zadowoleni. Nauczyciele i dyrektorzy takze wiec gra gitarka. Sam jestem uczniem i spoko zadowoleni wszyscy u nas i wiekszosc znajomych tez. Miodzio
sobota, 14.11.2020 10:52
Ahahshaha, o matko ewidentnie brak samokrytyki
Mama2klasisty czwartek, 12.11.2020 22:26
Jak dochodzi w placówkach do zakażeń skoro jest zdalne nauczanie? Online łapią wirusa?
czwartek, 12.11.2020 14:15
W Montessori w Bielawie ma koronkę A dyrekcja milczy i zamiata pod dywan.
czwartek, 12.11.2020 16:08
Czego to ona nie zamiata, pod dywanem nie takie perełki
czwartek, 12.11.2020 22:29
Zgadzam sie w 100% jednak nie wszystko widoczne dla rodzicow. Jak ktos chce to zobaczy.
Polo czwartek, 12.11.2020 17:45
Przedszkole Montessori to jedno z NAJLEPSZYCH w okolicy. A pani dyrektor jest NAJLEPSZA.
Jaaaaaa czwartek, 12.11.2020 22:23
Oj bardzo sie nie zgadzam z pani opinia. Montesori to tylko ono z nazwy. Tam za dzieckiem sie nie podąża jak pisza na stronie. Tam glowna metoda pracy jest behawioralna. A i pedagogiczne podejscie do dziecka daje duzo do myslenia. I niejednokrotnie przekonalam sie ze bardzo dbaja aby to co w 4 scianach pozostalo w tych scianach. I w mojej i nie tylko mojej opinii sa lepsi i ,,lepsiejsi” w przedszkolu a niektore przedszkolanki chetnie dzieka sie na miescie opinia o dzieciach do innych ludzi.
czwartek, 12.11.2020 14:56
Zespół Szkół w Bielawie do tej pory nie rozpoczął z uczniami nauczania zdalnego, uczniowie nie dostali loginów do stron na których mieli mieć lekcje. Lekcje odbywają się na zasadzie informacji od nauczyciela co mają sami opracować i tyle. Dyrektor tej szkoły widocznie sobie nie radzi na stanowisku, ale po kontakcie z oświatą myślę że mu pomogą.
czwartek, 12.11.2020 21:51
Oj biedni ci dyrektorzy w obecnych czasach, tacy wykształceni, a tacy zagubieni... Przespali wrzesień, gdy można było nauczyć wszystkich korzystania z teamsa, bo przecież epidemia to już przeszłość była... Nikt doprawdy nie spodziewał się nawrotu, no nikt... A teams trudna sztuka nie ma co, dostajesz login i hasło i dziecko z podstawówki sobie radzi, a tu taki problem mega nie do ogarnięcia