[LIST CZYTELNICZKI] Głuchy telefon w jednej ze świdnickich przychodni

czwartek, 28.1.2016 12:24 14090 17

- W tej przychodni to jakaś paranoja z tym odbieraniem telefonów. Za każdym razem kiedy próbuje umówić dziecko na wizytę, muszę cały dzień dzwonić a i to nie gwarantuje sukcesu. Wiem też, że żadne skargi nie pomagają. Skoro panie recepcjonistki się nie wyrabiają, to może warto kogoś zatrudnić dodatkowo? - pyta nasza Czytelniczka pani Justyna  (nazwisko do wiadomości redakcji).

Jak się okazuje problem ten jest w wypadku przychodni przy ulicy Gdyńskiej dosyć powszechny. Czy koszmar pacjentów kiedyś się skończy? Telefoniczne umówienie się na wizytę jest prawie niemożliwe. Numer albo jest zajęty, albo nikt nie podnosi słuchawki.

- Pewnego dnia moja koleżanka straciła cierpliwość, a że mieszka niedaleko, postanowiła dzwonić i przejść się na piechotę do przychodni. Trzymając cały czas wybierającą numer komórkę, podeszła do lady. Telefon dzwonił, a panie w tym czasie zajmowały się plotkowaniem. Żadna z nich nie zareagowała, ani nie podniosła się, aby telefon w końcu odebrać. No to jest skandal - pisze na portalu społecznościowym jedna z mieszkanek Świdnicy.

W podobnym tonie do tego wypowiada się kilkanaście osób. Dlaczego zatem rejestracja telefoniczna to fikcja? Kilka dni temu próbowaliśmy dodzwonić się do ośrodka przez kilka godzin, niestety bezskutecznie. 

Co można w tej sytuacji zrobić? Wyjść jest kilka.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami pacjent ma prawo zarejestrować się do lekarza: osobiście, telefonicznie, za pośrednictwem osób trzecich oraz jeśli jest to możliwe, również drogą elektroniczną dowolnie wybranego dnia, w godzinach pracy rejestracji. 

- Nie powinno dochodzić to takich sytuacji wcale. Pacjent ma możliwość w takim wypadku złożyć pisemna skargę do kierownika przychodni, lub poinformować NFZ o takich działaniach pod numerem telefon 71/79 79 134. My postaramy się wyjaśnić całą sytuację telefonicznie, a jeśli to nic nie da wyślemy odpowiednie pismo - tłumaczy Joanna Mierzwińska, rzecznik prasowy dolnośląskiego NFZ.

Tydzień temu wysłaliśmy prośbę o komentarz do prezesa zarządu, dyrektora ds. medycznych oraz dyrektora administracyjnego. Niestety żadnej odpowiedzi na zadane pytania do dnia publikacji tekstu nie otrzymaliśmy.

Przeczytaj komentarze (17)

Komentarze (17)

Ania czwartek, 28.01.2016 18:20
Przychodnia ul. Zamenhofa w Świdnicy również.
Pacjetkaeskulapa wtorek, 17.03.2020 09:10
W Eskulapie to samo, dzisiaj miałam odebrać receptę przychodniazamknietato o...
Pacjentka poniedziałek, 04.12.2017 11:20
ESKULAP w Świdnicy to chyba najgorzej zorganizowana jedna jednostka NPZOZ....
piątek, 05.02.2016 19:56
Z poniedziałku na wtorek nie rejestrują trzeba wstać o szóstej...
Radek piątek, 29.01.2016 08:59
W Eskulapie to samo. Tam ewidentnie panuje przerost formy nad treścią.
Mieszkanka scy piątek, 29.01.2016 06:53
Ja również mam problem z nawiązaniem kontaktu z przychodnia medyk...
Pacjent piątek, 29.01.2016 08:34
Naleze do tej przychodni kilka lat, zawsze rejestruje się telefonicznie....
piątek, 29.01.2016 08:54
Szczęściarz..hehehe
Pacjentka piątek, 29.01.2016 11:06
Tak, od 7.30 można dzwonić i do 12 po kilkanascie...
Sebastian czwartek, 28.01.2016 22:35
Potwierdzam na ul. Zamenhofa w Przychodni jak odbierał telefony mężczyzna...
Pacjentka czwartek, 28.01.2016 21:45
Ależ tam jest kilka pań, czasami i trzy. Jednego dnia...
czwartek, 28.01.2016 17:15
Ciekawe jak panie zareagowały kiedy podeszła do nich z komórką...
Grey czwartek, 28.01.2016 16:41
Identyczna sytuacja jest w przychodni Ars Medica na ul. Konopnickiej.
czwartek, 28.01.2016 16:08
Tez tak miałam ale ale kiedy zniecierpliwiona przyszłam osobiście to...
czwartek, 28.01.2016 16:13
No to powinny być dwie recepcjonistki. I sprawa załatwiona.
czwartek, 28.01.2016 13:19
Dokładnie tak jest jak napisali
kasia czwartek, 28.01.2016 12:34
ale na Piaskowej Gorze jest tak samo ,jedno razu probowalam...