Dzierżoniów: innowacja pedagogiczna w „Dziewiątce”

środa, 10.5.2017 15:00 860 0

Wyniki inwentaryzacji dendrologicznej fragmentu parku przedstawili burmistrzowi 28 kwietnia w Sali Rycerskiej Urzędu Miasta uczniowie Szkoły Podstawowej nr 9 wraz z uczniami klasy III architektury krajobrazu z Zespołu Szkół nr 3. Dokonali prezentacji innowacji pedagogicznej wdrożonej w „Dziewiątce”.

Uczniowie opisali 78 drzew i 3 stanowisk krzewów rosnących wzdłuż murów obronnych miasta od strony ul. Prochowej i ul Ząbkowickiej. Celem było określenie składu gatunkowego terenu zieleni, ocena stanu zdrowotnego drzew, analiza stanu obecnego i analiza potrzeb. Inwentaryzację drzew przedstawiono graficznie na bazie mapy zasadniczej terenu w skali 1:250. Podsumowując zadanie uczniowie zauważyli, że drzewa rosnące wzdłuż murów obronnych tworzą zwarty i cenny pas zieleni miejskiej, zachęcając do spaceru zwłaszcza w upalne dni, zapewniają cień i ochłodę. Należy zatem zadbać o stan ścieżek i ławek by zachęcić mieszkańców do korzystania z tego terenu.

Ze względu na właścicieli psów warto ustawić tablice nawołujące do sprzątania odchodów i kosze na psie odchody. W celu poprawy jakości zadarnienia uczniowie zaproponowali prześwietlenie koron drzew, lepsze zadarnienie pod koronami, wprowadzenie roślin okrywowych na części trawników co zwiększy atrakcyjność i bioróżnorodność terenu. Uczniowie wyszli z propozycją dokonania dalszej inwentaryzacji terenów zielonych w mieście, jako swój wkład w działania dla społeczności lokalnej. Autorem innowacji jest Iwona Dzwolak, która zaprosiła do współpracy dr Annę Gierulę –nauczyciela z Zespołu Szkół nr 3 w Dzierżoniowie.

Źródło: UM Dzierżoniów

Dodaj komentarz

Komentarze (0)