Kiedy pojedziemy obwodnicą Dzierżoniowa?

poniedziałek, 3.2.2020 14:11 59634 99

Budowa trzeciego według projektu odcinka obwodnicy Dzierżoniowa dobiegła końca, inwestycja jest w trakcie odbiorów. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei nie podaje konkretnych dat, termin oddania go do użytkowania jest uzależniony od zakończenia tych procedur. Ze względu na przebudowę sieci energetycznej z użytkowania na kilka miesięcy wyłączony będzie stumetrowy odcinek obwodnicy.

Przebudowa sieci energetycznej, tymczasowy ruch ul. Strefową

- W trakcie tej inwestycji pojawiły się trudności z podpisaniem porozumienia z właścicielem sieci najwyższych napięć. Dokument ten jest niezbędny do rozpoczęcia usuwania kolizji w ciągu budowanej obwodnicy - informuje Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei. Trwa postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy przebudowy sieci energetycznej - usunięcie kolizji z budowaną obwodnicą Dzierżoniowa – linią elektroenergetyczną 220 kV Świebodzice - Ząbkowice (zadanie jest podzielone na dwie części ze względu na etapy prac). Pierwszego przetargu nie udało się rozstrzygnąć, ogłoszony już jest kolejny, otwarcie ofert nastąpi 19 lutego, okres obowiązywania zamówienia – do 30 listopada 2020 roku, realizacja prac na tym odcinku obwodnicy według szacunków DSDiK ma potrwać do czerwca – lipca.

Według planów wszystkie roboty na tym odcinku miały zostać ukończone w grudniu 2019 roku, obecnie DSDiK czeka na wydanie zezwolenia na użytkowanie, jednak na czas przebudowy sieci energetycznej na odcinku około stu metrów, ruch zostanie poprowadzony ul. Strefową. 
W ramach tego zadania obwodnica Dzierżoniowa została poprowadzona w nowym śladzie, na odcinku od. ul. Świdnickiej do ul. Kilińskiego. Wybudowano tu skrzyżowania z istniejącymi drogami: rondo typu średniego na ulicy Kilińskiego, skrzyżowanie skanalizowane na ul. Strefowej, rondo typu średniego na ulicy Świdnickiej, łącznik do osiedla Zielonego, wiadukt nad linią kolejową nr 137 relacji Legnica - Katowice, wiadukt nad ul. Brzegową, most nad rzeką Pilawą i ul. Nowowiejską, drogi serwisowe i dojazdowe.

Skrzyżowanie jednopoziomowe z linią kolejową

Budowa drugiego odcinka obwodnicy jest w trakcie postępowania przetargowego: Trasa Sudecka - budowa obwodnicy Dzierżoniowa w ciągu drogi wojewódzkiej nr 382 (od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 384 ul. Batalionów Chłopskich do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 383 ul. Kilińskiego). Układ komunikacyjny w ciągu rewitalizowanej linii kolejowej 341 uniemożliwiał wykonanie skrzyżowania obwodnicy z DW 384 jako rozwiązania jednopoziomowego, rozwiązanie dwupoziomowe było natomiast sprzeczne z zapisami decyzji środowiskowej. W celu rozwiązania tej sytuacji DSDiK miało skierować wniosek do Ministra Infrastruktury o udzielenie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych, zgodnie z art. 9 ustawy - Prawo budowlane, co pozwoliłoby na budowę skrzyżowania jednopoziomowego.

- Wymagane rozwiązania projektowe nie ingerują w przebieg zrewitalizowanej linii kolejowej Bielawa - Dzierżoniów. Skierowaliśmy wniosek do Ministerstwa Infrastruktury, oczekujemy już ponad rok na decyzję, jednak bez tej zgody również znaleźliśmy rozwiązanie zastępcze, które pozwoli nam zrealizować skrzyżowanie jednopoziomowe – kierując się opinią projektantów, będziemy chcieli wykorzystać istniejący przejazd kolejowy jako włączenie się do drogi nr 384. Takie rozwiązania funkcjonują w całej Polsce. Nie będziemy już zmieniać projektu, wykorzystamy istniejący. Nie sądzę, by skrzyżowanie jednopoziomowe w jakikolwiek sposób zagrażało przepustowości tej drogi. Szynobus jedzie z prędkością 80 km/h, szlaban zamknie się na około 40 sekund – wyjaśnia Leszek Loch. Budowa wiaduktu nie wchodzi w grę ze względu na koszty, wstępnie szacowane na 25 mln złotych.
- Tam konieczne byłoby przebudowanie kolejnej sieci energetycznej, więc myślę, że ta kwota byłaby niewystarczająca – dodaje dyrektor.

Poprzednie postępowanie zostało unieważnione, ponieważ cena najkorzystniejszej oferty (38.116.003,87 zł brutto) przewyższyła kwotę, którą Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (30.000.000 zł brutto). Zakres tego zadania obejmuje budowę obwodnicy Dzierżoniowa w nowym śladzie na odcinku od ul. Kilińskiego do ul. Batalionów Chłopskich. Projektowane skrzyżowania z istniejącymi drogami: rondo typu średniego na ulicy ul. Batalionów Chłopskich, skrzyżowanie skanalizowane na ul. Parkowej, skrzyżowanie skanalizowane na ul. Ceglanej, skrzyżowanie z linią kolejową nr 341 relacji Dzierżoniów - Bielawa, drogi serwisowe i dojazdowe, most nad potokiem Brzęczek.

Trzeci odcinek w ramach programu stu obwodnic

W kwestii ostatniego etapu obwodnicy odpowiedź DSDiK brzmi: obecnie nie ma planów budowy odcinka obwodnicy Dzierżoniowa od Piławy Dolnej do skrzyżowania z ul. Batalionów Chłopskich w Dzierżoniowie, jednak na ostatniej sesji Rady Powiatu dzierżoniowskiego szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i poseł okręgu wałbrzyskiego Michał Dworczyk zapewniał: - Trzeci etap budowy obwodnicy nie jest wpisany do WPI, ponieważ nie ma na niego pieniędzy, ale środki na ten cel pojawią się dzięki rządowemu programowi budowy stu obwodnic.

- Liczę na to, że te plany zakończenia budowy obwodnicy w ciągu najbliższych trzech - czterech lat zostaną zrealizowane. Rozmawiam o tym i lobbuję to rozwiązanie i w samorządzie województwa i wśród posłów z naszego terenu. Obwodnica jest jednym z kluczowych elementów dalszego rozwoju Dzierżoniowa i znacząco wpłynie na zmniejszenie natężenia ruchu. Odciążenie ul. Piastowskiej i Wojska Polskiego i innych dróg w mieście jest nam bardzo potrzebne. Obwodnica, co podkreślam, ma znaczenie dla całej ziemi dzierżoniowskiej. Pozytywnie wpłynie na środowisko i bezpieczeństwo. To również nowe funkcje dla sporego obszaru w jej sąsiedztwie. Skorzystają na tym również gminy Bielawa i Pieszyce. Zainteresowanie tymi terenami jest spore, właściciele nieruchomości sąsiadujących z obwodnicą dopytują o szczegóły związane m.in. z lokalizacją zjazdów z drogi – mówi Dariusz Kucharski, burmistrz Dzierżoniowa.

Aneta Pudło-Kuriata

Przeczytaj komentarze (99)

Komentarze (99)

oko poniedziałek, 17.02.2020 10:27
Ta linia kolejowa do Bielawy jest tak potrzebna jak wrzod na d...e . W tygodniu jedzie tym szynobusem moze 20 osob . A ile osob by przejechalo ta obwodnica. Gdzie ekonomia
niedziela, 24.05.2020 01:07
Oczywiście, ale na nasz zbiornik to się kur** pierwsi w kolejce pchacie żeby dupy zmoczyć i dam sobie łeb uciąć, że jak zrobią kolej do jeziora to pierwsi będziecie się pchać do szynobusów żeby sobie pod samo jezioro dojechać.
sobota, 08.02.2020 20:34
No i Dworczyk się pomylił, Dzierżoniów nie załapał sie na listę 100 obwodnic
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/akt
ualnosci/rusza-program-budowy-stu-obwodn
ic-znamy-liste-miejscowosci/jj4zmn7
czwartek, 06.02.2020 20:29
Brawo PiS tak trzymać.Oczywiście lemingoza piszczy a karawana idzie dalej
B....E WIDZISZ A NIE GRZMISZ poniedziałek, 03.02.2020 22:54
WNIOSEK Z EGO TAKI ,ŻE ŚRODKI JAKIE MIAŁA DO WYKORZYSTANIA
DDIK NA OBWODNICE WP ......ŁA W CIUCHOLANDE BIELAWSKĄ CIEKAWE ILE RAZY DWORCZYK , CZY LOCH ZNIEJ SKORZYSTAJĄ 40 SEKUND POSTOJU NA PRZEJAZD TO NIECH KITU NIE WCISKAJĄ TERAZ NA BATALIONÓW STOI SIE 15 MIN
Mieszkaniec Trójmiasta DBP piątek, 07.02.2020 04:54
15minut to jedziesz do Świcy , nie wypisuj głupot!
Fakt , że na Batalionów trochę trzeba czekać, ale tam ruchem kieruje dróżnik , natomiast na obwodnicy będzie automat ,który wraz z włączoną sygnalizacją będzie trwać 45sec , więc bardzo szybko .
W ciągu doby to 15m.z 1440min. przy 20 połączeniach.
czwartek, 06.02.2020 20:35
to mają korzystać wszyscy
Autor poniedziałek, 03.02.2020 14:51
Brawo PiS. Obwodnica donikąd. Co odbierać jak brakuje 100 mb drogi pod linią wysokiego napięcia. Obiecał te inwestycje premier. To na pewno będą jak milion samochodów elektrycznych, milion mieszkań.
poniedziałek, 03.02.2020 14:58
Typowy wyborca Platformy,mający problem z rozumieniem tekstu czytanego i wierzący w to,że w Polsce są miasta przed ktorymi stoją zakazy wjazdu dla osób homoseksualnych
obiektywna poniedziałek, 03.02.2020 15:54
Ty, typowy rozumny, a jakie znasz jeszcze rodzaje tekstu? Ogladane? Strefy wolne od LGBT to oczywiscie tylko niegrozny happening. Cos w rodzaju lawkowych gett i toalet dla kolorowych. Troche to rozumiem. Nasi wielcy, zbozni masturbatorzy (prawdopodobnie z powodu kompleksu malego jakby to powiedziec cesarza) nie lubia byc podgladani, wiec chca onanizowac sie tylko w swoim waskim gronie.
czwartek, 06.02.2020 20:32
brawo PiS niech trzeszczą lemingi czerwone
poniedziałek, 03.02.2020 18:14
Dostrzegam chorobliwe zainteresowanie onanizmem i masturbacją w twojej wypowiedzi.Wszystko jasne
obiektywna poniedziałek, 03.02.2020 19:10
Na razie jasne jest tylko to, ze blisko 70% polskich nastolatkow LGBT, nazywanych w niektorych kregach 'zaraza', powaznie mysli o popelnieniu samobojstwa, psychiatria dziecieca tonie, a pisowscy skrytojebcy chca miec wplyw na ksztalt i kolor mojego gucia. To sa wasze priorytety!
poniedziałek, 03.02.2020 19:44
A wiesz co ja podejrzewam analizujac przypominajac sobie twoje poprzednie wpisy?
Ze to jest kolejny temat o ktorym nie masz pojecia... Temat w kwestii ktorego znowu tak bardzo byscie chcieli zeby był prawdą...byl w koncu jakims punktem zaczepienia... Czymkolwiek czego byscie sie mogli zlapac...
Tak bardzo byś tego chciała,że znowu fantazjujesz.
Kobieto zrozum,ze to se ne vrati.
Nie odzyskacie wladzy takimi ludzmi jakimi macie,bo to są tumany a wiekszosc z nich juz byla u wladzy... Co by nie powiedzieli jest lipą a za tydzien juz sami o tym nie pamiętają.
Nie macie ruchu i musisz sie z tym pogodzic.
Dlatego odpusc sobie bo naprawde cos ci sie stanie w glowe,o ile juz za pozno nie jest.
Nie zauwazylas jak w ostatnich latach sie zmienilo twoje zycie,zdrowie psychiczne i relacje z ludzmi?
Bo ja wiem,ze kiedys bylas nornalniejsza E....
poniedziałek, 03.02.2020 20:38
Anonimie z 19:44... nie znam wcześniejszych wpisów Obiektywnej ale widać jak na dłoni, że ty bacznie je obserwujesz... czy to też jest chorobliwe? Kobieta ma inne poglądy i ich broni a ty zaciekle atakujesz... czego oczekujesz w zamian? że się wystraszy i zmieni zdanie? wydaje mi się też, że u niej pod kopułką jest lepiej niż u ciebie ;) może czas skorzystać z porady jakiegoś specjalisty np. psychologa?
poniedziałek, 03.02.2020 21:20
Kobieta nie ma zadnych pogladow i nigdy ich nie miala.
Nie ma tez pojecia o polityce,co udowodnila nie raz.
Zaczela sie udzielac,bo ma problem ze ktos chodzi do kosciola i ze sasiad dostal 500 zlotych na dzieci a ona cale zycie tak ciezko pracowala i caly swiat o niej zapomnial i nikt jej nie wychwala jaka ona jest madra.
Taka jest prawda i nie udawaj dwoch osób,bo mozna sprawdzic IP bo ludzie znają ludzi,którzy znają ludzi ;-)
Tyle w temacie.
Zyj i daj zyc innym,bo skonczysz...wiesz jak i gdzie
obiektywna poniedziałek, 03.02.2020 20:50
To jest paranoja, co piszesz, chlopaku. Ja juz sie w swoim zyciu narzadzilam i pragne tylko spokojnej starosci. Teraz jest czas na mlodych. Na ciebie! Nie spierdziel tego.

PS
Dopilnuj ukonczenia obwodnicy, bo to wazne dla mieszkancow naszego miasta. W przyszlosci zwroc uwage na ewentualne bledy jeszcze na etapie projektu.

PS2
Nigdy nie pozwol sobie by zyc w przekonaniu, ze wiesz juz wszystko, bo to cie zgubi.
poniedziałek, 03.02.2020 21:26
Przeciez to ty uwierzylas ze wszystko wiesz.
A czy ty wiesz,ze gadka o tych miastach to byly slowa Kidawy?
Nawet tego nie zajarzylas bo sie nie interesujesz niczym.
Chcac uchodzic za czlowieka ktory sie zna na polityce to sie trzeba tym przede wszystkim interesowac a jak sie zainteresujesz to dopiero zrozumiesz jakiego tumana robisz z siebie popierajac tego kogo popierasz sfrustrowana kobieto bez pojecia o niczym istotnym.Obejrzyj codziennie jakies wiadomosci...tylko nie tvn ktory cie prowadzi za reke do wariatkowa od lat... Włącz Polsat jak nie chcesz tvp.
Obejrzyj choc te glowne wydania Wydarzen codziennie,włącz w weekend jakies programy z udzialem politykow... Ale to trzeba sie przylozyc, zeby cos zyskac... A wam sie nie chce... I to jest wasz problem...wam sie nie chce zdobywac informacji a chcielibyscie zeby was ludzie uwazali za mądrych... No tak to jeszcze sie nigdy nikomu nic nie udalo
obiektywna poniedziałek, 03.02.2020 23:56
Od lat nie mam w domu telewizora. Uwazam, ze to zwykla propaganda majaca niewiele wspolnego z obiektywizmem i jeszcze mniej z prawda. Zreszta, mlody jestes, oczy masz zdrowe, to ogladaj.
Airlines+ wtorek, 04.02.2020 13:22
Tak obiektywnie, to dziewczyna by się cieszyła, jak Lufthansa wykupiła by Lot. Ale jak Lot wykupuje Condor Flugdienst GmbH to czas najwyższy rozpaczać. No i co zrobisz?
obiektywna wtorek, 04.02.2020 15:06
Lufthansa wlasnie zrezygnowala ze wspolpracy z LOTem, zabierajac Condorowi dlugodystansowe loty z jej programu lojalnosciowego Miles&More, ktore byly glowna wartoscia tej inwestycji. Prezes LOTu juz teraz mowi, ze za 3 lata trzeba bedzie wymienic okolo 20 zakupionych w tej chwili maszyn, a niemiecka linia ma obslugiwac glownie loty czarterowe i wycieczkowe. Oczywiscie, jak to zwykle bywa w naszym kraju, wartosc inwestycji Spolek Skarbu Panstwa jest owiana tajemnica. Jak zazartowal prezes Mielczarski – ‘dzentelmeni o pieniadzach nie rozmawiaja’. Z czego mam sie cieszyc? Z tego, ze Polacy wydali swoje ciezko zarobione pieniadze, a dzentelmeni beda latac tymi ponad dwudziestoletnimi samolotami na wycieczki do Rzeszowa? Znowu dojdzie do tragedii.

PS
Aktywa LOTu to 5,2 mld zlotych, podczas gdy Lufthansy ponad 38 mld euro. To ponad 30 razy tyle! Kto wam miesza w glowach i wciska ciemnote o jakims wykupywaniu Lufthansy?
Airlines+ wtorek, 04.02.2020 22:40
Gdzie wyczytałaś o wykupywaniu Lufthansy? Porównaj tylko OLT Express i Condor Flugdienst GmbH. Poszukaj takich obrazków "znajdź 10 różnic". Poćwicz trochę. Może uda Ci się choć jedną zobaczyć.
wtorek, 04.02.2020 17:24
Jak jestes tak madry wyksztalcony znasz sie na polityce masz gdzies kobiety jefna znich dala ci zycie to nie badz anonimem i sie podpisz badz facetem a nie dupkim
wtorek, 04.02.2020 07:39
Już większych tumanów,jak pisowskie,to nie ma!
poniedziałek, 03.02.2020 15:01
Tak tak.. Polexit,samoloty bez głowy,przekop mierzei niepotrzebny bo jakby tam mial byc przekop to natura by go zrobiła... Wszystko tak jak mówisz,masz racje
poniedziałek, 03.02.2020 14:58
A na poważnie - czy naprawdę 30-tysięczne miasteczko musi wydawać miliony na obwodnicę? Jakaś nowa moda - obwodnica w każdej mieścinie. Nie potrzeba w Dzierżoniowie nowego przedszkola, czy wyremontowanej nawierzchni dróg? Albo chociażby możnaby za te pieniądze odkupić i wyremontować hotel "Polonia".
zdrowy rosondek wtorek, 04.02.2020 12:08
Obwodnica nie jest tylko dla Dzz, a ma służyć powiatowi dzz, a to już 100000 mieszkanców porównaj sobie teraz z obw. WROCŁAWIA, NYSY,ŚWIDNICY Ile smrodu bedzie się cągnąć przez tą biedawską kolejke
Marcus Bielawicus wtorek, 04.02.2020 12:13
Takich bzdur dawno nie czytałem.Pozdrowienia od mieszkańców naszego powiatu pracujących w Świdnicy.Mysle, że do tego churu dołączą się też zabkowiczanie i klodzcanie.14 lat dojazdu do pracy w Świdnicy.
czwartek, 06.02.2020 20:31
to POczytaj siebie
sonsiad poniedziałek, 03.02.2020 15:36
nie jestes na czasie .Hotel juz dawno sprzedany, jest nowy właściciel, który zrobi tam mieszkania do wynajecia
poniedziałek, 03.02.2020 18:31
Wyjedź o 14 na miasto to będziesz wiedzieć po co obwodnica
poniedziałek, 03.02.2020 19:43
Korki tworzą dzierżoniowianie pracujący na strefie, a nie ruch tranzytowy. Obwodnica nic nowego nie wniesie w tej kwestii..
transportowiec czwartek, 06.02.2020 13:40
coś wiem w tym temacie i uch tranzytowy jest większością, ponieważ pojazdy ciężarowe, autobusy liniowe, pracujące osoby jadąc ze Świdnicy, Wałbrzych czy nawet Legnicy w kierunku Czech, Austrii, pd. Niemiec Włoch przez Dzierżoniów, Piławę Dolną
wtorek, 04.02.2020 08:01
Serio to piszesz ? A ludzie dojeżdżający na strefę którędy pojadą ? Strefa ma 2 drogi które od 14 do 15 prawie stoją . Obwodnica częściowo odpręży te 2 ulice
wtorek, 04.02.2020 11:19
A spod domu to niby jak przemieszczą się do obwodnicy - drogą teleportacji?:D
poniedziałek, 03.02.2020 16:16
Super - to wspaniała wiadomość dla Dzierżoniowa. Niechże ten podnoszący się niczym Feniks z popiołów hotel tchnie nowe życie w to miasteczko i jego ludność!
sRomek z Bielawy poniedziałek, 03.02.2020 19:43
WSTYD !!!!!!!!!!!!!! czy to PIS czy PO odpowiedzialne żenada totalna !!!!!!!


może zaraz krety wyjdą i trzeba zamknąć ???
poniedziałek, 03.02.2020 21:52
Myslisz,ze ktos w Warszawie siedzi i projektuje linie kolejową w kazdym Piździszewie w Polsce? Wiesz co to są samorządy?
sRomek z Bielawy czwartek, 06.02.2020 14:25
chodzi mi o pierwszy odcinek który był gotowy w tamtym roku jaka kolei ::?? ile mozna poprawki robić teraz wymyślili że elektryka a potem co w tym roku zostanie oddany odcinek paro metrowy czy jeszcze parę lat poczekamy jakaś męda się do*******a do tego
transportowiec czwartek, 06.02.2020 13:56
Tak, jak na końcu artykułu jest "informacja", że obwodnica będzie wykorzystana w pełni, jak powstanie w całości z obejściem Piławy Dolnej. W momencie kiedy będą tylko dwa odcinki obwodnicy tylko dla jadących do Pieszyc, Bielawy od strony Świdnicy będzie to skróceniem czasu przejazdu. Wszystkie pojazdy w tranzycie kierunek Ząbkowice Śląskie, będą wracały na ulicę Bat. Chłopskich (przejazd kolejowy) i pojazdy pow. 7,5dmc pojadą do ul. Ząbkowickej, a poniżej 7,5dmc w ul. Staszica. Ta część miasta zostanie obciążona zwiększonym ruchem.
środa, 05.02.2020 18:56
Brawo Prawo i Sprawiedliwość, nareszcie przyszedł ktoś (MD, który poprzez obwodnice chce przyblizyc powiat dzierzoniowski do dróg ogólnych i waznych. Platformersi jak zwykle krytykują bo im jakoś przez lata nic nie wychodziło.na wszystko brakowało" piniedzy- na to ni ma"za to były na osmiorniczki i prywatne kiesy .Wszystko się likwidowało bo nic się nie opłacało jak mawiał Słońce Peru.
suweren środa, 05.02.2020 10:07
MIŚ 2020, nic dodać nic ująć.
środa, 05.02.2020 15:33
szkoda ze Bareja nie zyje Byl by fajny serial ala Alternatywy 4
wtorek, 04.02.2020 18:11
Wie ktoś, gdzie można obejrzeć pełną mapę obwodnicy Dzierżoniowa?
Mieszkaniec Trójmiasta DBP wtorek, 04.02.2020 18:24
Wbudowana aplikacja MAPY systemu Windows 10 udostępnił całą obwodnicę .
Olk poniedziałek, 03.02.2020 21:09
To od Dzierzoniowa (nowe rondo kolo Skody) nie bedzie kontynuacji obwodnicy w kierunku Sobotki ? Jakis kawalek drogi idzie w tamtym kierunku w pola
wtorek, 04.02.2020 17:56
Do Sobotki przesiadka za rondem na traktor lub z buta
poniedziałek, 03.02.2020 22:09
Dziwna ta obwodnica
Autor wtorek, 04.02.2020 10:02
Jest mi smutno. Ciągle obiecanki. Prostą inwestycję za kilkadziesiąt milionów nie mogą porządnie zrobić. Obwodnica do nikąd. Nawet jak skończą to widzę to czarno. Znak jest na Zabkowice. Co zrobi kierowca jak dojedzie do Kilińskiego? To będą jaja na skrzyżowaniu za przejazdem kolejowym. Może lepiej nie odbierać?
wtorek, 04.02.2020 09:11
Najbardziej w tym tekście rozbawiło mnie to: "Skierowaliśmy wniosek do Ministerstwa Infrastruktury, oczekujemy już ponad rok na decyzję..."
Serio? rok czekacie na decyzję ? W tym tempie to my Rzymu nie zbudujemy... Jeżeli Wy na takie decyzję potrzebujecie roku czasu. W tym ministerstwie trzeba zrobić porządek, i to duży porządek. Macie taki nawał pracy to może trzeba zatrudnić więcej ludzi? Tak ciężko uzyskać zgody i pozwolenie, i zrobić cały rekonesans sprawy to może czasy najwyższy uporządkować te wszystkie dane by były w jednym miejscu, i ich wymiana była bardziej skoordynowana i szybsza?
es wtorek, 04.02.2020 09:41
To nie wina Ratusza,że na decyzje trzeba tyle czekać.Samowolka jest zabroniona,więc trzeba cierpliwie czekać.
wtorek, 04.02.2020 10:35
Gdzie autor posta mówi coś tutaj o Ratuszu ?
wtorek, 04.02.2020 08:32
chcę przypomnieć,że w dzierzoniowie rządzi PO-widać to po drogach osiedlowych którymi zarządza Urząd Miasta-PO,brak chodników o parkowaniu i respektowaniy byle jakich oznakowań nie mówić lepiej wystarczy nie być ślepym -to są mądre atuty rządzenia pówców,więc ni zwalać na PIS i nie być krótkowzrocznym. Klika niudaczników w Ratuszu.Tak trzymać póki można zwalić na kogoś innego.
Autor wtorek, 04.02.2020 10:05
A jak budowali to nie wiedzieli? Tanio, szybko. Teraz szukamy winnych.
wtorek, 04.02.2020 09:12
Czy Ci ulżyło po napisaniu tych oskarżeń? Nie przesadzaj.Jest coraz lepiej,wszystkiego na raz nie można zrobić.
J wtorek, 04.02.2020 03:12
Kto projektował tą obwodnicę? Czego nikt nie poruszy tej sprawy?
Jo poniedziałek, 03.02.2020 17:51
I jeszcze placek!
poniedziałek, 03.02.2020 14:24
Niech ktoś da streszczenie...
poniedziałek, 03.02.2020 22:11
W sumie... jest do d.
poniedziałek, 03.02.2020 19:24
Po obwodnicy będzie można poruszać się samochodem w niedługim czasie.
No.
poniedziałek, 03.02.2020 18:05
To na etapie projektowania obwodnicy tych linii energ. to jeszcze nie było ?
poniedziałek, 03.02.2020 18:10
Budowali droge to patrzyli tylko w dół... Rozumiesz
poniedziałek, 03.02.2020 20:07
w sumie logiczne.
poniedziałek, 03.02.2020 21:55
No widzisz.Kto by sie spodziewal. Czlowiek cale zycie sie uczy
sRomek z Bielawy poniedziałek, 03.02.2020 19:44
parodia nic pozatym
poniedziałek, 03.02.2020 14:37
Kupa ambarasu i kosztów przez jednego placka i jego ciuchcię.
poniedziałek, 03.02.2020 18:21
Linia "ciuchciowa" była tam od kilkudziesięciu lat a że jakiś "placek" nie wziął jej pod uwagę przy projektowaniu obwodnicy i inni przy zatwierdzaniu projektów to teraz powinni ponieść za to konsekwencje
poniedziałek, 03.02.2020 20:37
Była i się zmyła. Kilkadziesiąt lat temu była potrzebna, teraz nie jest. Podobnie jak żarna, socha, koło garncarskie, łuk, wóz drabiniasty i ręczne warsztaty tkackie.
poniedziałek, 03.02.2020 21:20
Aha, czyli cała Europa zachodnia tkwi według Ciebie w XIX wieku, ponieważ inwestuje w koleje regionalne? Nie mam więcej pytań, dobranoc.
poniedziałek, 03.02.2020 21:50
Ciufcia-srufcia... Hotel!, działki!...plac zabaw na torach....to jest najwazniejsze
poniedziałek, 03.02.2020 15:19
Rozumiem,ze na te chwile nie ma takiej technologii,zeby w jednym miescie byla i obwodnica i linia kolejowa.
To jest rozumiem technologia tak kosmiczna,ze ludzkosc bedzie w stanie zrobic taki projekt dopiero za kilkaset lat.
poniedziałek, 03.02.2020 17:42
Dzisiaj jest taka technologia, że kolej na takiej trasie jest całkowicie zbędna.
poniedziałek, 03.02.2020 18:11
Co to za technologia?
Teleportacja?
Jak tak można poniedziałek, 03.02.2020 20:29
Teraz wiadomo jaka władza taka i cała reszta brak słów
Watsupgt poniedziałek, 03.02.2020 19:45
Temat zastepczy zeby nie komentowac baku starosty. Komentarze wylaczone. Tam kest kasa ktora powinna isc w coś innego.
Expert poniedziałek, 03.02.2020 20:00
Katastrofa goni katastrofę. Obwodnica do nikąd za miliony. Olśnienie, w czasie budowy wychodzi kolizja z linią energetyczną. Brawo za wyobraźnie. Głosujmy tak dalej. Wałęsa powiedział kiedyś, że czekają nas rowery i koniki i siekiera do obrony. To się sprawdzi.
poniedziałek, 03.02.2020 20:35
kasują komentarze. ale w innych wątkach też.
poniedziałek, 03.02.2020 21:28
No jakby Walesa dalej rządził,to napewno by sie to ziściło.To fakt
Jo poniedziałek, 03.02.2020 17:47
Ciuchcia to Cię zrobiła!
poniedziałek, 03.02.2020 18:59
Temat zastępczy... Jak wiadomo burmistrz ma guzik do tej inwestycji. Doba musiała pokazać go jako ojca narodu dzierżoniowskiego, KTÓRY się martwi i na coś liczy. Otworzą obwodnicę pewnie już wkrótce i nie będzie to zależało od tego czy Dariusz na coś liczy czy nie. Jakby nie trzymał się kurczowo partyjnej nomenklatury Dzierżoniów skorzystałby jeszcze bardziej i szybciej. Niestety priorytetem panów włodarzy (miasta i powiat) są koktajle, bale i bankiety. Dlaczego mimo obietnic nie było na Balu Starosty (właściwie Balu Stowarzyszenia Wielka Sowa) licytacji na rzecz zwierząt? Żal wydać trochę gotówki? WSTYD!
J poniedziałek, 03.02.2020 17:55
Za Broenem zrobili krzyżówkę !!!!!!!! Na obwodnicy! Czeski Film!
.... poniedziałek, 03.02.2020 14:21
Psujecie tylko drogi na Świdnice Do bielawy itp. Nikomu ta "droga" nie jest potrzebna...
MR poniedziałek, 03.02.2020 18:15
Jak siedzisz na wersalce i oglądasz Klan to pewnie, że nie jest Ci potrzebna. Ja codziennie dojeżdżam z Bielawy do pracy na strefę w DDZ i czekam z niecierpliwością na obwodnice. Rano od Orlenu korek bo zamknięty przejazd, zanim zbliżę się do przejazdu to zamykają drugi raz i nie na 40 sekund.... Szynobus jeszcze stoi na stacji albo jeszcze do niej nie dojechał od strony Swidnicy a przejazd już zamknięty.
poniedziałek, 03.02.2020 17:08
Wszystkim jest potrzebna... Jak sie nie ma mozgu i nie wie ile spalin, halasu zniszczen powoduje tranzyt przez miasto to juz problem specjalistow od glowy, albo edukacji
poniedziałek, 03.02.2020 14:28
Jak za Gierka inwestycje rozgrzebane a kiedy będą ukończone nikt nie wie. Nie od dziś wiadomo , że szybko i sprawnie realizowanie inwestycji obniża ich koszty. Mieszkańcom Piławy Dolnej życzę cierpliwości w oczekiwaniu na mniejszy ruch tranzytowy, chyba że zrobią parę akcji blokujących drogę wtedy fundusze szybko się znajdą tak jak parę lat temu na nową nawierzchnię drogi wojewódzkiej w tej miejscowości.
Obwodnica Piławy poniedziałek, 03.02.2020 17:24
Potrzebna jest droga do Ząbkowic. Ruch w Piławie taki, że nie da się mieszkać. Jest, ale w projektach.
poniedziałek, 03.02.2020 16:14
Nigdy !!!!
autor poniedziałek, 03.02.2020 15:58
Z planowaniem mają poblem bo...politycy wydają polecenia nawet rysują przebieg autostrad, obwodnic i tras kolejowych. I tak im wychodzi...
......... poniedziałek, 03.02.2020 15:35
Droga do bielawy ładna dwa pasy i co krzyżowanie czy w tym kraju są jakieś normalne ludzie....Wystarczy że zepsuliście drogę do Świdnicy....
Antydekiel. poniedziałek, 03.02.2020 14:23
Brawo PiS!
poniedziałek, 03.02.2020 15:31
U nas rządzi PO.....
antyPiS poniedziałek, 03.02.2020 14:24
PiS to ci chyba nawet dzieci zrobiło. ;-)
a poniedziałek, 03.02.2020 14:43
Linia wysokiego napięcia była, nagle się tam nie znalazła, kto odpowiada za prowadzenie nadzoru inwestorskiego?
poniedziałek, 03.02.2020 14:42
klakier
poniedziałek, 03.02.2020 14:46
Nieudacznicy rządzą tym krajem,nie potrafią nawet zsynchronizować budowy wiejskiej obwodnicy,żałosna nieudolność urzedasów !
poniedziałek, 03.02.2020 14:59
Wiesz co to jest podział samorządowy,czy nie masz pojęcia i o tym?
poniedziałek, 03.02.2020 15:04
Upieram się,sprawne wybudowanie wiejskiej obwodnicy przekracza intelektualne możliwości polskich urzędasów.
Jestem ciekawy poniedziałek, 03.02.2020 14:25
To jest po prostu niepoważne, żeby przez tyle lat - nie od momentu budowy a od momentu projektowania!!! nie zauważyć tak nisko wiszącej linii energetycznej. Podobna sytuacja jest na obwodnicy Nowej Rudy. Czy Pan projektant był chociaż na miejscu? Patrzył pod nogi tylko? Sama budowa trwała 2 lata, czy też nie można było zareagować wcześniej? Kto - z imienia nazwiska i funkcji za to odpowiada?
poniedziałek, 03.02.2020 14:35
Projekt przebudowy linii NN jest z roku 2011, więc to nie projektant zawalił a inwestor, który odłożył sobie ten element na deser i się nim udławił.